JAPmeet 2019: Ljubitelji japonskih vozil novi(?) dom našli v Kranju (foto+video)

26. 8. 2019 | Jure Šujica
Deli

Tradicionalni JAPmeet je včeraj doživel že svojo 12. izvedbo, a hkrati prvo izven zavetja ljubljanskega BTC-ja.

Japonski avtomobili in njihovi ljubitelji veljajo za posebneže, pa s tem ne mislimo nič slabega. Pri tistih, ki avtomobilov ne dojemajo le kot prevozna sredstva, se med jeklenimi konjički in lastniki hitro vzpostavi neka vez, katero je sila težko pretrgati. Nekako tako kot recimo pri ljubiteljih ameriških avtomobilov, a gre hkrati za ljudi, ki cenijo povsem druge stvari in jasno drugačen tip avtomobilov.

No, srečanje JAPmeet z več kot 10 let dolgo tradicijo je letos po enoletni odsotnosti in po neuspešnih pogajanjih z lastnikom garažne hiše v BTC-ju ob nakupovalnem središču CityPark, kjer so se ljubitelji japonskih vozil srečevali do sedaj skoraj odpadlo. A ekipa avtomobilskih zanesenjakov je vendarle napela moči in našla novo lokacijo, le da ta ni bila v Ljubljani. Namesto tega so izkoristili veliko parkirišče kranjskega nakupovalnega središča Supernova in le nekaj tednov pred dogodkom je postalo jasno, da tudi letošnji JAPmeet bo.

Navkljub pozni najavi in spremembi lokacije, pa je dogodek tudi letos brez dvoma uspel. Na kupu se je namreč nabralo med 300 in 350 vozili iz celotne Slovenije, pa tudi tujine. Tako je bilo moč videti kar nekaj avstrijskih, italijanskih in hrvaških registrskih oznak. Prav iz hrvaške je verjetno prišla tudi največja atrakcija celotnega dogodka, Honda NSX-R prve generacije, ki na splošno velja za verjetno najbolj zaželen avtomobil v zgodovini omenjene japonske znamke.

Tudi sicer pa so bili Hondini avtomobili med bolj številčnimi na srečanju, poleg tega pa je bilo opaziti še precej modre barve – zaščitnega znaka Subaru Imprez. Nenazadnje se je dogodka udeležilo kar 13 klubov in društev (veliko gledalcev je tako v svoj paviljon privabila tudi ekipa 32nd Drift Squadron, s svojo dirkaško Toyoto AE86), seveda pa je bilo tu še nekaj posameznikov. Ob tem je bil  zanimiv še en kontrast med vozili: toliko, kot smo na eni strani lahko videli predelanih vozil, med katerimi so nekatera namenjena izključno tovrstnim prireditvam in razstavam, se je na drugi strani pod soncem in reflektorji bleščalo tudi povsem tovarniških in popolnoma ohranjenih primerkov vozil.

Da pa ni šlo zgolj za srečanje vozil in njihovih lastnikov pa so poskrbeli tudi organizatorji tekmovanja, ki so pripravili številne zabavne igre in izzive, od nagradnih kvizov do vlečenja avtomobilov do slaloma z nakupovalnimi vozički in tako naprej. Seveda pa je največjo pozornost pritegnilo tekmovanje v glasnosti izpuhov, ki se je kot vrhunec prireditve odvilo v poznih popoldanskih urah.

»Koncept JAPmeet-a ni samo razstava japonskih vozil, pač pa predvsem energija ljudi, ki jih povezuje ljubezen do njihovih (japonskih) jeklenih konjičkov. Ta občutek pripadnosti, ki ga začutiš, ko si obdan z ljudmi s katerimi ste si tako zelo različni, hkrati pa vas povezuje neko globoko razumevanje ljubezni, ki je večina ljudi nikoli ne bo razumela - ljubezni do avtomobilov. Ta občutek je tisti, zaradi katerega je obiskanost srečanja vsako leto večja in zaradi katerega so ljudje po enem letu odsotnosti, dogodek pozdravili še z večjim zanosom. Pa naj govorimo o starejšem paru, ki jih njuna Honda Civic 4. generacije že več kot 25 let vsak dan varno pripelje po opravkih in nazaj ali pa o mladem avtomobilskem intuzijastu, ki vse svoje prihranke zmeče za razne predelave in dodelave svoje Mazde RX8... na ta dan smo eno,« je namen dogodka komentirala Sara Barlič, organizatorka srečanja in predsednica kluba ljubiteljev vozil znamke Honda v Sloveniji. Ob tem dodaja, da so bili z izvedbo dogodka zelo zadovoljni tudi organizatorji srečanja in, čeprav še ni odločeno, je eden največjih tovrstnih dogodkov pri nas včeraj v morda dobil svoj novi dom.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel