Si lahko mislite, da ima ta kultni avto že 10 let? Glede na videz in tehnologijo je kar težko verjeti ...

12. 3. 2023
Deli

Pred 10 leti so Angleži na ženevskem avtosalonu svetu pokazali svojega revolucionarnega hiperšportnika in z njim navdušili ves avtomobilistični svet. 

McLaren je marca 2013 predstavil model P1, s katerim so hoteli kupcem ponuditi najboljši vozniški avtomobil na svetu tako na cesti kot na stezi. To so dosegli tudi s pomočjo izkušenj iz formule 1 in drugo revolucionarno tehnologijo, s katero se ponaša prvi predstavnik McLarnove serije Ultimate.

Nič nepotrebne teže

Z vsemi inovacijami in ukrepi jim je uspelo, da P1 tehta le 1395 kilogramov (suha teža). To so dosegli z uporabo ogljikovih vlaken pri monokoku in karoserijskih panelov, tanjših stekel in opustitvijo za ta cestni dirkalnik nepotrebne opreme - nič zvočne izolacije in preprog. 

Bencin in elektrika

Hibridni pogonski sklop proizvede največ 674 kW moči (916 KM) in 720 Nm navora. Sestavljen je iz bencinskega motorja V8 z dvema turbinama in 2 elektromotorjev, ki mu omogočajo najvišjo hitrost 350 kilometrov na uro. Z mesta se do stotice požene v 2,8 sekunde, do dvestotice potrebuje še dodatne 4 sekunde, v 16,5 sekunde pa razvije hitrost 300 kilometrov na uro.

Najboljši božični sejmi za družine: dva s seznama tudi pri naših sosedih

Iz formule 1

McLaren je v avtomobil vključil več sistemov, ki izvirajo iz formule 1. KERS pri zaviranju kinetično energijo pretvori v električno in jo shrani v baterije, sistem IPAS pa jo potem porabi za takojšnje pospeške s pomočjo elektromotorjev. Za upor oziroma pomanjkanje le tega skrbi DRS, ki prilagaja naklon zadnjega krila v zavojih in na ravninah. P1 lahko namreč pri 257 kilometrih na uro doseže 600 kilogramov pritiska k tlom.

Ime izhaja iz GP dirkanja , saj "P1" označuje prvo mesto na štartni ravnini, ima pa tudi drug simbolni pomen: legendarni McLaren F1 je bil sprva znan kot Project 1 ali P1.

Vseh 375 primerkov za kupce je bilo ročno izdelanih v McLarnovi tovarni v Wokingu. Za vsakega izmed njih je 82 delavcev potrebovalo 17 dni in v razvojni fazi so s testnimi avtomobili prevozili 620.000 kilometrov. Danes je za P1 treba odšteti najmanj 1,5 milijona evrov, cena tega že zdaj legendarnega avtomobila pa najverjetneje ne bo nikoli padla nižje.

Fotografije: promocijsko gradivo

 

Preberite še: Odkrili so novo nahajališče "nafte 21. stoletja", lokacija pa bi lahko bila težavna

Priporočamo tudi: Zdaj je uradno: ta Renaultov model bo vseeno zapeljal tudi k nam

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem