Pred 10 leti so Angleži na ženevskem avtosalonu svetu pokazali svojega revolucionarnega hiperšportnika in z njim navdušili ves avtomobilistični svet.
McLaren je marca 2013 predstavil model P1, s katerim so hoteli kupcem ponuditi najboljši vozniški avtomobil na svetu tako na cesti kot na stezi. To so dosegli tudi s pomočjo izkušenj iz formule 1 in drugo revolucionarno tehnologijo, s katero se ponaša prvi predstavnik McLarnove serije Ultimate.
Nič nepotrebne teže
Z vsemi inovacijami in ukrepi jim je uspelo, da P1 tehta le 1395 kilogramov (suha teža). To so dosegli z uporabo ogljikovih vlaken pri monokoku in karoserijskih panelov, tanjših stekel in opustitvijo za ta cestni dirkalnik nepotrebne opreme - nič zvočne izolacije in preprog.
Bencin in elektrika
Hibridni pogonski sklop proizvede največ 674 kW moči (916 KM) in 720 Nm navora. Sestavljen je iz bencinskega motorja V8 z dvema turbinama in 2 elektromotorjev, ki mu omogočajo najvišjo hitrost 350 kilometrov na uro. Z mesta se do stotice požene v 2,8 sekunde, do dvestotice potrebuje še dodatne 4 sekunde, v 16,5 sekunde pa razvije hitrost 300 kilometrov na uro.
Iz formule 1
McLaren je v avtomobil vključil več sistemov, ki izvirajo iz formule 1. KERS pri zaviranju kinetično energijo pretvori v električno in jo shrani v baterije, sistem IPAS pa jo potem porabi za takojšnje pospeške s pomočjo elektromotorjev. Za upor oziroma pomanjkanje le tega skrbi DRS, ki prilagaja naklon zadnjega krila v zavojih in na ravninah. P1 lahko namreč pri 257 kilometrih na uro doseže 600 kilogramov pritiska k tlom.
Ime izhaja iz GP dirkanja , saj "P1" označuje prvo mesto na štartni ravnini, ima pa tudi drug simbolni pomen: legendarni McLaren F1 je bil sprva znan kot Project 1 ali P1.
Vseh 375 primerkov za kupce je bilo ročno izdelanih v McLarnovi tovarni v Wokingu. Za vsakega izmed njih je 82 delavcev potrebovalo 17 dni in v razvojni fazi so s testnimi avtomobili prevozili 620.000 kilometrov. Danes je za P1 treba odšteti najmanj 1,5 milijona evrov, cena tega že zdaj legendarnega avtomobila pa najverjetneje ne bo nikoli padla nižje.
Fotografije: promocijsko gradivo
Preberite še: Odkrili so novo nahajališče "nafte 21. stoletja", lokacija pa bi lahko bila težavna
Priporočamo tudi: Zdaj je uradno: ta Renaultov model bo vseeno zapeljal tudi k nam