Mineva 70 let, odkar je Volkswagen znova postal nemški

8. 10. 2019 | Jure Šujica
Deli

Osmega oktobra je britansko združenje REME oblast nad tovarno predalo v roke mlade države Zahodne Nemčije.

Volkswagen, danes eden izmed največjih avtomobilskih proizvajalcev na svetu, hkrati pa tudi povsem nemško. Nenazadnje je še vedno v večinski lasti sicer avstrijskih družin Piech in Porsche. A vendarle ni bilo vedno tako. Prav danes namreč Volkswagen praznuje 70. obletnico vrnitve pod okrilje in upravo (takratne) Zahodne Nemčije iz britanskih rok.

Kot je splošno znano je Volkswagen – v prevodu Ljudski avto – nastal kot rezultat, želja nacističnega režima pred začetkom druge svetovne vojne, da svojim državljanom omogoči motorizacijo in posledično cenovno dostopen avtomobil. Projekt je bil leta 1934 zaupan Ferdinandu Porscheju z navodili za izdelavo avtomobila s ceno, ki ne bo presegla 990 takratnih nemških mark. Proizvodnja je bila vzpostavljena leta 1937, zaradi vojne pa nato po vsega dveh letih prekinjena, pri čemer so proizvodne hale postale tovarne za izdelavo vojaških tovornjakov in popravilo letal.

Prav Volkswagnova vojaška dejavnost pa je bil tudi razlog, da so junija 1945 britanske vojaške sile po koncu vojne zasedle območje tovarne.Tovarna je tako pristala v rokah Britanskega kraljevega združenja inženirjev strojništva in elektrotehnike (REME) in čeprav so v njej med drugim izdelovali vozila za potrebe nemške vojske, pa so si že na samem začetku kot enega izmed ciljev – kar je moč videti iz samih originalnih dokumentov v prilogi – zadali izdelavo 20.000 novih avtomobilov in s tem v Wolfsburg vrnili avtomobilsko industrijo, ki od tod ni več odšla.

Osmega oktobra 1949 pa je naposled prišlo do preobrata in podjetje, katerega vodenje je dve leti pred tem prevzel in nato uspešno vodil Heinrich Nordhoff (nenazadnje je pod njegovim vodstvom pričel nastajati tudi sloviti kombi T1) je iz britanskih prešlo v nemške roke. Britanci so ga predali v roke mladi, komaj dobre tri mesece stari Zahodni Nemčiji, ta pa je vodenje nato predala vodenje zvezni deželi Spodnji Saški.

Kaj bi morebitno nadaljnje vodenje in vpliv s strani Britancev pomenilo za usodo Volkswagna je seveda težko reči. Bi morda sledil preostali britanski avtomobilski industriji, ki je bila v prihodnjih desetletjih doživela zdesetkanje? Vsekakor pa je dejstvo, da je njihovo kratkotrajno vodenje, v času katerega je nenazadnje sledila širitev na tuje trge in pa celotna obnova proizvodne linije odločilno pripomogla k preživetju podjetja.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja