Vse najboljše Corsa! Okrogli jubilej Oplove uspešnice v šestih epizodah, ki je doslej prepričala že 14 milijonov kupcev in jo v novi generaciji poganja tudi elektrika.
Pri Oplu imajo letos dva pomembna jubileja: praznujejo že 160 let obstoja, hkrati pa ima okroglo obletnico eden najuspešnejših modelov. Štirideseti rojstni dan praznuje Corsa, eden najbolje prodajanih kompaktnih avtomobilov v Evropi, ki je zdaj na cestah v podobi šeste generacije in prvič tudi z električnim pogonom.
Za začetno priljubljenost Corse od njenega prihoda leta 1982 ima nekaj zaslug še en uspešen model – Opel Kadett. Sprva je bil ta približno 3,8 metra dolg majhen avtomobil namenjen množični mobilnosti v času, ko je bila vožnja z avtomobilom še pravi luksuz. Nato so v desetletjih kupci hitro postali bolj preudarni, saj se je njihova blaginja povečala. Mali Kadett je v drugi polovici 20. stoletja postal večji in močnejši, s prihodom vsake različice pa se je približal spodnjemu srednjemu razredu. In to je ustvarilo prostora za nov vstopni model. Tako je bil skrajni čas za nov, pravi majhen avtomobil in Corsa je prvič zapeljala s proizvodne linije jeseni 1982 v novozgrajeni avtomobilski tovarni v španski Zaragozi in se podala na pot Ooplove prodajne uspešnica. Do zdaj jih je tovarne zapustilo že več kot 14 milijonov, večino so jih izdelali v Zaragozi in nemškem Eisenachu.
Prva epizoda: Opel Corsa A od 1982 do 1993
Corsa A je bila dolga3,62 metra, imela je drzne, razširjene blatnike in za tiste čase izjemno nizek koeficient upora 0,36, ki je bil morda rekorden za svoj razred. Glavni oblikovalec Erhard Schnell je ustvaril športni majhen avtomobil s čistimi, izklesanimi linijami, ki naj bi še posebej pritegnil družinske poglavarje. Vrhunec je bila Corsa GSi, predstavili pa so jo tudi z dizelskim motorjem pogon. Karoserijskim izvedbam z dvemi in tremi vrati so leta 1985 dodali še priljubljeno kombilimuzino s petimi vrati. Corsa A je postala zelo cenjena, izdelali so jih 3,1 milijona.
Druga epizoda: Opel Corsa B od 1993 do 2000
Kljub uspehu Corse prve generacije, so v Rüsselsheimu sprejeli odločitev, da naslednico prikupijo nežnejšemu spolu. Oplova oblikovalska legenda Hideo Kodama se je lotil dela in ustvaril veliko bolj okroglo, mehkejšo Corso s privlačnimi žarometi v obliki očesa, ki se popolnoma prilegajo simpatičnemu videzu. Corsa B je bila deset centimetrov daljša in v notranjosti precej prostornejša od predhodnice. V svoj segment je uvedla tudi višje varnostne standarde, vključno s protiblokirnim zavornim sistemom, zaščito pred bočnimi trki in sprednjimi zračnimi blazinami. Za nekatere trge je Opel poleg kombilimuzine spet ponudil limuzinske ter karavanske in dostavne različice. Bencinski motorji so že imeli tehnologijo vbrizgavanja goriva in katalizatorje, medtem ko je GSi imel 16 ventilov, dizelski motor pa je bil dobil turbinski polnilnik. Druga Corsa je bila uspešna po vsem svetu, prodaja pa je presegla štiri milijone.
Tretja epizoda: Opel Corsa C od 2000 do 2006
V duhu, da nikoli ne bi zamenjal zmagovalne ekipe, so pri Oplu Hidea Kodamo ponovno povabili k oblikovanje obliko Corse C. Stil je bil zavestno usmerjen v uspešno predhodnico, Corsa je ponovno zrasla za deset centimetrov na skupno dolžino slabih 3,84 metra in je imela širšo držo z daljšo medosno razdaljo, kar je močno povečalo notranji prostor. Karoserija je bila prvič v celoti pocinkana. Štirivaljni bencinski ECOTEC in novi turbodizelski motorji z neposrednim vbrizgavanjem so zagotovili dobre zmogljivosti, nizko porabo goriva in najnižje vrednosti emisij – vse različice so že ustrezale emisijskim standardom Euro 4. Corsa C je postala zvezda in so jo prodali v 2,5 milijona primerkih.
Četrta epizoda: Opel Corsa D od 2006 do 2014
S četrtto generacijo sta šli različici s tremi in petimi vrati vsaka svojo pot: trivratna Corsa je imela edinstven stil, podoben kupeju, namenjena je bila športnim kupcem, tako kot originalna Corsa A. Petvratna različica je postala prostoren, polnopraven družinski avtomobil. Corsa D je bila še vedno dolga manj kot štiri metre, saj je zrasla na natanko 3999 milimetrov. Z Oplovo tehnologijo ecoFLEX je pridobila sisteme Start/Stop, ki varčujejo z gorivom, in visoko učinkovite motorje. Različica 1.3 CDTI ecoFLEX je v kombiniranem ciklu porabila le 3,3 l/100 km in izpustila le 88 g/km CO2. Corso četrte generacije so izdelali v več kot 2,9 milijona primerkih.
Peta epizoda: Opel Corsa E od 2014 do 2019
Dinamična, praktična in elegantna Corsa E je bila prodajna uspešnica s približno 1,3 milijona prodanih avtomobilov. Majhna zvezda je prvič presegla mejo štirih metrov (4,02 metra) in je ponujala viasoko raven udobja in tehnologije. V ponudbi so bili ogrevani volan, ogrevanje sedežev in avtomatska klimatska naprava, sprednja kamera z indikatorjem razdalje, prepoznavanjem prometnih znakov in asistenco za ohranjanje voznega pasu ter vsestranska povezljivost. Športni vrhunski model majhnega avtomobila je bila sprva Corsa OPC s 152 kW (207 KM), kasneje pa Corsa GSi s 110 kW (150 KM).
Šesta epizoda: električna različica Opel Corsa F, predstavljena leta 2019
Najnovejša generacija majhnega avtomobila, ki je svojo svetovno premiero praznoval na mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu 2019, je na voljo tudi kot popolnoma električna različica. Pravi vrhunec so bili tudi prilagodljivi matrični žarometi brez bleščanja, ki jih Opel prav tako prvič ponuja v segmentu majhnih avtomobilov. Poleg tega so na voljo številni najsodobnejši asistenčni sistemi, kot je opozorilo o trčenju ns samodejnim zaviranjem v sili in zaznavanjem pešcev ter radarski prilagodljivi nadzor hitrosti, zaradi katerih je vožnja še varnejša in bolj sproščena. Z dolžino 4,06 metra vodljivost, pregledna postavitev in praktičnost petsedežne Corse ostajajo vzorni. Linija strehe, podobna kupeju, je 48 milimetrov nižja od predhodnega modela– brez škode za višino glave. Nizko težišče ugodno vpliva na vozne zmogljivosti in vodljivost in najnovejša Corsa je bolj neposredna in bolj dinamična. S tem receptom za uspeh je ponovno postal najbolj priljubljen mali avtomobil in najbolje prodajan avtomobil v nekaterih evropskih državah.