Zračne blazine se v tehnološkem centru Yangfeng sprožijo nadzorovano med različnimi zahtevnimi preizkusi zanesljivosti in varnosti.
Kitajski koncern Yangfeng je eden največjih avtomobilskih dobaviteljev na svetu in razvija avtomobilske komponente, ki se jih je vsak od nas že dejansko dotaknil, jih pogledal ali na katerih smo že večkrat sedeli. Kitajci raziskujejo in razvijajo za vse znane proizvajalce avtomobilov, ne glede na to, ali gre za množične ali prestižne znamke.
V centru za raziskave in razvoj v Trenčinu na Slovaškem razvijajo in testirajo varnostne sisteme glede njihove funkcionalnosti in življenjske dobe ter lastnosti materialov. V posameznih laboratorijih na površini 7600 kvadratnih metrov se vsak dan trese, praši in pokajo zračne blazine. V centru za testiranje zračnih blazin se na primer vsak dan nadzorovano sproži pet do šest zračnih blazin, s čimer preverijo, ali se pravilno odprejo in da noben del z armaturne plošče ali stranskih oblog ne poškoduje potnikov. Nadzorovane eksplozije zračnih blazin posnamejo hitre kamere s hitrostjo do 5000 sličic na sekundo. Na koncu vsakega preizkusa naredijo analizo glede varnosti in če se komponente obnašajo nepričakovano, jih je treba preoblikovati.
V Trenčinu opravljajo tudi vzdržljivostna testiranja. Volani z zračnimi blazinami so na primer izpostavljeni mehanskim obremenitvam pri preskusih vibracij in tresenja, tako da je njihovo pravilno delovanje zagotovljeno še leta kasneje. V drugem preskusnem laboratoriju je prah finega rdečega peska. Obsežen test opravijo na posameznih modulih zračnih blazin v posebnem stroju, kjer module pet ur posipavajo s posebnim prahom, ki prihaja naravnost iz puščave v Arizoni in zlahka najde pot v zadnjo razpoko v komponenti.
Če moduli zračnih blazin uspešno opravijo preizkus, gredo v klimatsko komoro za nadaljnje preizkuse delovanja. Temperature v klimatskih komorah se gibljejo od -40 do +120 stopinj Celzija. Moduli morajo zdržati te ekstremne razmere deset dni in so testirani na vplive okolja. Nato gredo v drugo komoro in jih poškropijo s solno meglo za preskuse korozije.
Varnost je na lokaciji za raziskave in razvoj v Trenčinu na prvem mestu. Komponente v preskusu udarcev in vibracij izpostavijo skrajnim mejam obremenitev. Tu se prižgejo celo plinski generatorji, tako da voznikova, sovoznikova, stranska in varnostna blazina za glavo delujejo brezhibno. Strokovnjaki nato analizirajo, ali sprostitveni tlak dejansko ustreza zahtevanim specifikacijam.
Preberite še: 5 avtomobilskih klasikov, ki si zaslužijo vrnitev v velikem slogu