Možakar se je lotil stacionarnih radarjev, ki jih podira kot za stavo. Prijel se ga je vzdevek "Fleximan" ...

7. 5. 2024 | Miha Rušnik
Deli
Možakar se je lotil stacionarnih radarjev, ki jih podira kot za stavo. Prijel se ga je vzdevek "Fleximan" ... (foto: Profimedia)
Profimedia

Južni sosedi se spopadajo z nenavadno težavo; nepridiprav že mesece s kotno brusilko podira radarje za nadzor hitrosti.

V Italiji zdaj že več mesecev neznanec uničuje stacionarne radarje za nadzor hitrosti. Ne vedo še, če gre za skupino ali posameznika, a kovinskih stebrov z radarji se nekdo loteva s kotno brusilko - pogovorno bolj znano kot "fleksarco". Od tod torej ime Fleximan, za nekatere torej nekakšen cestni Robin Hood, za druge vandal.

Profimedia

Ima posnemovalce?

Največ radarjev je padlo v severni Italiji. V Lombardiji, Benečiji in Emiliji - Romanji, že več kot 30, vendar se podobno dogaja tudi na skrajnem jugu Italije, v Kalabriji. Oblasti sicer sumijo, da gre za posnemovalce.

Profimedia

"Podopora" ministra

Prometni minister Matteo Salvini, ki mu mnogi očitajo populizma, je že napovedal, da bo sprožil postopke proti pretiranemu nadzoru hitrosti na cestah naših južnih sosedov, kjer kmaer res mrgoi, če mu bodo le ti namenili svoj glas na volitvah. Prepovedal bi tudi nadzor na cestah, kjer je hitrost omejena na 50 kilometrov na uro - pa je to smiselno?

Italija ima največ radarjev za nadzor hitrosti v Evropi; okoli 11.000. A to očitno ne zaleže, saj je tudi število smrtnih žrtev najvišje. Leta 2022 je življenje na italijanskih cestah izgubilo skoraj 3200 ljudi.

Fleximan zato razdvaja Italijane, saj se nekateri strinjajo z njim glede pretiranega nadzorovanja hitrosti, medtem ko drugi njegovo početje kritizirajo. Težavo predstavlja tudi dejstvo, da si nekatere skupnosti, kjer Fleximan "napade" radarje, preprosto ne morejo privoščiti ponovne postavitve sistemov za nadzor hitrosti.

Profimedia

Radarji pereč problem tudi pri nas

Stacionarni radarji leta 2012 bili kaplja čez rob v Mariboru. Občina je na 22 križišč postavila 40 radarjev, to pa je sprožilo več protestnih shodov v drugem največjem slovenskem mestu in na koncu Franca Kanglerja stalo županskega stolčka.

Na mariborskih cestah in ulicah so takrat ti radarji zabeležili toliko kršitev, da je redarska služba imela težave z razpošiljanjem kazni - v le dveh dneh so namreč zabeležili kar tretjino letnega števila prekrškov.

BoBo

Preberite še: