Zakonski par naj bi se na pot podal čez dober mesec, točen datum odhoda pa še ni znan.
Podati se na potep okoli sveta ni mačji kašelj za nobenega popotnika in noben avtomobil. No, podati se od enega Zemljinega pola do drugega je, čeprav gre za pol krajšo pot, vsaj tako zahteven podvig, saj je treba iti čez vse klimatske pasove, posledično pa to pomeni spopadanje z ekstremnim mrazom in najvišjimi temperaturami. Če temu dodamo še električni avtomobil z relativno kratkim dosegom, je izziv še nekoliko bolj zahteven.
A prav tega se bosta prihodnji mesec lotila britanska zakonca Chris in Julie Ramsey. Popotnika, o katerih (in njuni prihodnji odpravi) smo že pisali, se namreč podajata na pot od Severnega do Južnega pola, na pot pa se bosta odpravila z električno gnano Nissan Ariyo. A čeprav gre za precej zahtevno pot (nanjo se podajata v času okrog spomladanskega enakonočja, kar pomeni, da nikjer ne bosta deležna polarnega dneva ali noči), je bil avtomobil, s katerim se podajata na pot, relativno serijski.
Preberite še: Policisti opozarjajo! To je nevarnost, na katero številni pozabijo
Tako sta se odločila na vozilu spremeniti vzmetenje, ki je sedaj precej višje, sprememba pa je bila potrebna predvsem zato, da bosta na avtomobil lahko namestila prave terenske pnevmatike z zunanjim premerom 39 palcev. Te bodo pomagale pri premagovanju brezpotij, poleg dodatne oddaljenosti od tal, ki jo zagotavljajo, pa bodo zaradi svoje širine pomagale tudi pri stabilnosti vozila. Posledično je bilo treba na avtomobilu izdatno razširiti tudi koloteke.
No, kot ljubitelj kave si je Chris v notranjosti omislil tudi poseben integriran aparat za pripravo espresa, s seboj pa bosta vozila tudi dron, s katerim bosta poskrbela za zanimive fotografije s poti in električni generator za nujne primere na polarnem delu. Ta bo spravljen v prikolici, sestavljen pa bo iz sončnih celic in vetrne turbine, ki bodo na odročnih predelih pomagale proizvajati elektriko, potrebno za polnjenje baterije vozila.
Pomoč generatorja bo vsekakor nujno potrebna ob dejstvu, da je Ariya opremljena z baterijskim sklopom zmogljivosti 78 kilovatnih ur, ki naj bi bil v hladnem vremenu in običajnih pnevmatikah sposoben prevoziti med 315 in 375 kilometrov (realna ocena, podatki so po standardu WLTP precej višji), predelani terenec pa bo imel verjetno še nekoliko slabši doseg.
Pot, na katero se bosta podala po kar štirih letih priprav, in kjer bosta spoznavala prakse in pobude posameznikov ter skupnosti, ki pomagajo k zmanjševanju človeškega vpliva na klimatske razmere, bo sicer mogoče spremljati na tej povezavi.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?