Ob 40. letnici znamenitega Audijevega oddelka Audi Sport, nekoč Quattro GmbH, je šef znamke povedal, da je prihodnost sicer res električna ... toda pred tem bodo ljubitelje presenetili še s kakšnim bolj osredotočenim, vznemirljivim modelom z bencinskim motorjem.
Nekaj kosti za glodanje je vrgel strokovni javnosti šef Audi Sporta dr. Sebastian Grams, ko je ob praznovanju 40. obletnice Audi Sporta (ta bo sicer uradno praznoval šele oktobra), jasno povedal, da bo prihodnost Audi Sporta električna, toda do popolnega prehoda na električno energijo, bo znamka poskusila do konca izkoristiti potencial izjemnih motorjev z notranjim zgorevanjem.
Audi Sport je bil kot Quattro GmbH ustanovljen leta 1983 in je odgovoren za vse Audijeve uspehe v športu, tudi legendarne zmage v reliju in na vztrajnostnih dirkah, skrbi pa seveda tudi za razvoj visoko zmogljivih modelov znamke Audi (pa še kaj).
RS 3 bo še bolj osredotočen
Grams je imel tu v mislih predvsem vrstni petvaljnik z 2,5 litra prostornine, ki je najbolje prodajan v modelu RS 3 (test si lahko preberete tukaj), še posebej pa štirilitrski osemvaljnik v RS 6. Če v manjšem zmore petvaljnik zdaj 294 kW (400 KM) in v nadgradnji, ki ji pravijo Performance edition (ta ima seveda še nekaj izboljšav, med drugim končno tudi školjkaste sedeže) še za kanček več (299 kW/407 KM), bi lahko v 'labodjem spevu' petvaljnik brez težav pripeljali vsaj v območje 330 kW (450 KM), kar bi motor brez težav prenesel. S tem pa bi se tudi oddaljili od najbližjega konkurenta v obliki Mercedes-AMG-jevega razreda A. Če je verjeti Gramsu, bi lahko nov, še bolj vozno osredotočen model, predstavili že drugo leto.
RS 6 z več moči in dodelavami
Da lahko gredo še dlje, še bolj ekstremno, je Grams potrdil tudi za model RS 6 (in za sedmico), ki je ravno tako že dobil svojo nadgradnjo v obliki verzije Performance, ki zdaj zmore že 463 kW (630 KM), kar pomeni prirastek 30 konjev (in še 50 Nm), to pa avtu olajša sprint do stotice, ki jo doseže 0,2 sekunde hitreje (3,6 s). Model, ki bo ravno tako menda na voljo že drugo leto, bi lahko zmogljivosti štirilitrskega osemvaljnika popeljal še bistveno višje. Grams pravi, da pri tem ne gre pozabiti, da vsi modeli RS obljubljajo tudi neomejeno vsakdanjo rabo.
Sicer pa bo prvi novi električno gnani model, ki bo na voljo kupcem RS Q6 e-tron in bo na voljo že leta 2024, naslanjal pa se bo na evolucijo platforme PPE, razvite skupaj s Porschejem. Audi Sport tako načrtuje kar deset novih modelov do leta 2026. Takrat Audi načrtuje predstavitev zadnjega novega modela z motorjev z notranjim zgorevanjem.
Preberite še: Test Audi RS3 Sportback: Končno ... morda celo dokončno
V roke pa smo dobili tudi največjega iz družine RS. Preverite našo video zgodbo: