Ne z računalnikom, Škoda napake na motorju išče na posluh

9. 10. 2020 | Jure Šujica
Deli

Zaenkrat je sposobna prepoznati slab ducat zvočnih vzorcev, številka pa bo v prihodnje še rasla.

Dober sluh je bil že nekdaj prednost dobrih avtomobilskih mehanikov, saj so z njegovo pomočjo lahko hitro in brez nepotrebnih posegov (uspešno) odkrili vzrok za nepravilno delovanje motorja. Ta lastnost je še vedno pomembna tudi v današnjih časih, navkljub številnim senzorjem in računalnikom, pri katerih je ob pojavu težav priklop na diagnostiko edina rešitev.

Da je zgolj poslušanje delovanja motorja še danes zelo pomembno se zavedajo tudi pri Škodi, kjer zaključujejo testiranje prav posebne aplikacije za mobilne telefone, Sound Analyser. Ta je namreč sposobna s pomočjo umetne inteligence in v pametni telefon vgrajenega mikrofona poslušati delovanje motorja in na podlagi slišanega ugotoviti, ali agregat deluje brezhibno oziroma ali so potrebni morebitni servisni posegi.

Sama aplikacija težave odkriva tako, da posluša delovanje motorja, nato pa posnet zvok primerja z zvočnimi posnetki, ki so vnaprej shranjeni v sami napravi. Na podlagi primerjave nato naprava predlaga morebitne potrebne servisne ukrepe. Aplikacija je zaenkrat sposobna prepoznati deset zvočnih vzorcev, med drugim vezanih na krmilni mehanizem, kompresor klimatske naprave in pa sklopko samodejnega menjalnika DSG.

Pri Škodi ob tem dodajajo, da bodo nabor zvočnih vzorcev v prihodnje s popularizacijo uporabe aplikacije še povečali. Nenazadnje so celoten projekt zagnali šele junija lansko leto, do sedaj pa je v pilotnem projektu sodelovalo 245 servisnih delavnic iz 14 držav, ki so ob tem pomagali tudi pri zbiranju in shranjevanju zvočnih vzorcev.

Da je projekt zanimiv in potencialno uspešen tudi na dolgi rok je prepričan tudi vodja poprodaje pri Škodi, Stanislav Pekar. »Aplikacija Sound Analyser je najboljši primer potenciala umetne inteligence, ki ga pri Škodi lahko uporabimo tudi na področju poprodaje. Umetno inteligenco bomo zato uporabljali tudi v prihodnje in uporabnikom tako ponujali personalizirane storitve in tako še naprej izboljševali uporabniško izkušnjo.«

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja