Nekoč niso smeli gledati televizije, zdaj prisegajo na trikrako zvezdo

Albanski trg novih avtomobilov je majhen, na cestah pa kraljujejo modeli Mercedes-Benza in Volkswagna, ki jim pripada skoraj polovica tržne pogače

Nekoliko starejši se morda spomnijo šale o albanski televiziji iz začetka osemdesetih let prejšnjega stoletja, ko je državi vladal partijski samodržec Enver Hoxha. Večerni dnevnik naj bi se namreč začel s pozdravom »dober večer tovariš  predsednik«, ker je bil Hoxha edini v Albaniji, ki je imel televizijski sprejemnik,  običajno ljudstvo pa ni imelo denarja za takšen luksuz ali pa ni bilo televizijskega signala.

Toda v zadnjih tridesetih letih se je v tej najbolj zaprti evropski državi poleg oblasti spremenilo še veliko drugega, tudi na področju motorizacije. In č e bi lahko sodili po avtomobilih, ki vozijo po sicer še vedno pretežno slabih cestah, Albanija ne bi bila videti kot ena najrevnejših držav v Evropi. Albanci imajo radi avtomobile in jih kljub kratkim vožnjam v službo in majhnim mestom uporabljajo razmeroma pogost. Ker se večina ljudi seli iz oddaljenih delov države v večja mesta, mnogi vedno potujejo tja in nazaj ob koncu tedna ali v času počitnic. Poleg tega je Albanija zaradi svoje pokrajine priljubljena pri ljubiteljih narave in cestnih izletov.

V glavnem mestu Tirani je običajno precej zelo dragih in luksuznih avtomobilov, ki jih pogosto vozijo mladci v zgodnjih dvajsetih letih. Opaziti je mogoče tudi naraščanje števila hibridnih in električnih avtomobilih, vendar pa je Albanija na tem področju še daleč za drugimi evropskimi državami. Prva raziskava o motornih vozilih v Albaniji, ki jo je izvedel Inštitut za statistiko (Instat), kaže, da na cestah še vedno kraljuje znamka Mercedes-Benz

Po izsledkih raziskave je v Albaniji aktivnih ali začasno neregistriranih 628.937 motornih vozil. Avtomobili predstavljajo 79,5 odstotka ali 499.779 vseh, transportna vozila pa 7,1 odstotka. Mercedes-Benz ima skupaj s Volkswagnom skoraj polovični tržni delež, sledijo pa, Ford – 10 %, Opel – 6 %, Audi – 5%, Fiat – 4%, Toyota – 4%, BMW – 3%, Renault – 3 % in Peugeot – 3%. Kar 64,4 odstotka avtomobilov v Albaniji je bilo izdelanih med letoma 2000 in 2010, 28,2 odstotka pa pred letom 2000.

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja