Nemški avtomobilski proizvajalci v cenovni vojni s kitajskimi, kdo bo zmagovalec?

Evropske avtomobilske tovarne bodo morale biti vitke, zelene in digitalizirane, da se bodo novi modeli lahko kosali z vedno več poceni avtomobili iz Kitajske

Celotna nemška avtomobilska industrija se sooča z največjim izzivom v zadnjih desetletjih: kako naj v Nemčiji kljub visokim stroškom dela in energije še naprej donosno izdelujejo avtomobili? To je bila ena od tem letošnjega kongresa strokovne revije »Automobil Produktions«, ki so se ga udeležili tudi vodilni  predstavniki nekaterih avtomobilskih znamk.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz v digitalizacijo

»Do leta 2025 bomo samo z digitalizacijo povečali učinkovitost za 20 odstotkov,« je napovedal prvi človek Mercedes-Benza Michael Bauer. Z uporabo umetne inteligence naj bi med drugim znižali stroške in poenostavili delo. Dober primer je lakiranje, kjer zunanji dejavniki vplivajo na kakovost zrak je treba ogrevati, hladiti ali vlažiti in to je mogoče bolje nadzorovati z umetno inteligenco. Pri trikraki zvezdi želijo v lakirnici, ki je največji požiralec energije v proizvodnji. prihraniti 20 odstotkov energije in izboljšati kakovost nanosa barve.

audi

Pri Audiju bodo razpolovili stroške

Tudi pri Audiju imajo visoke cilje, v manj kot desetih letih želijo prepoloviti svoje tovarniške stroške in proizvajati vozila dvakrat hitreje kot zdaj. »Ključ do tega je zmanjšanje kompleksnosti in zanašanje na digitalizacijo,« pravi Gerd Walker, vodja proizvodnje in logistike. Tovarna v Ingolstadtu vsak dan vgradi 17 milijonov delov v vozila in v vsakem Audiju Q6 je 1.500 vijakov. Prihodnji modeli bodo izdelani modularno, to pomeni, da bodo večji deli izdelani v enem kosu, kar naj bi zmanjšalo število vijačnih ohišij za četrtino.

Prihajajo padavine: kdaj bo začelo snežiti

Audijeva tovarna motorjev v Györu na Madžarskem, ki je največja te vrste v skupini, se trenutno spreminja v proizvodnjo električnih motorjev. Motor z notranjim zgorevanjem je lahko sestavljen iz več kot 1000 delov, električni motor komaj iz 20. Visoko motorizirani modeli kot je Q6, imajo vgrajene tri. Pričakovati je, da Audi ne bo edini, ki bo v prihodnje potreboval manj zaposlenih.

ford

Ford s tovarno prihodnosti

Ford je pred kratkim v Kölnu končal z verjetno največjo predelavo nemške avtomobilske tovarne. Tam, kjer je še pred letom dni nastajala Fiesta, zdaj s tekočega traku prihajajo električni Explorerji. Ustavljena je tudi letna proizvodnja do 350.000 motorjev z notranjim zgorevanjem. Za Reneja Wolfa, vodjo proizvodnje pri Ford Europe, to ni bil lahek korak, saj je proizvodnja Fieste potekala v eni najučinkovitejših avtomobilskih tovarn na svetu. Toda Wolf pravi: "Tovarna prihodnosti je vitka in zelena."

Več kot 100 let staro Fordovo tovarno so popolnoma obnovili, s ciljem 95-odstotne izkoriščenosti. To je edini način za konkurenco električnim uvoženim modelom iz Kitajske, tudi če bo popoln prehod na e-mobilnost v Nemčiji trajal dlje, kot je bilo pričakovano.

 

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"