Nenavaden razlog, po zaslugi katerega so prestižne avtomobilske znamke v letu 2022 podirale rekorde

Prestižne avtomobilske znamke nizajo rekordne prodaje! Zakaj? Preberite v spodnjih vrsticah. 

Nenavaden razlog, po zaslugi katerega so prestižne avtomobilske znamke v letu 2022 podirale rekorde (foto: Profimedia) Profimedia
24. 1. 2023

Italijanski proizvajalec luksuznih avtomobilov Lamborghini ima za seboj odlično leto. Proizvajalec avtomobilov je dobavil 9233 vozil, kar je 10 odstotkov več kot leta 2021.

Predvsem v Aziji se je prodaja Lamborghinijev povečala za več kot 14 odstotkov, poskok prodaje je opazen tudi v ZDA.

Na ameriškem trgu je Lamborghini dobavil 2721 vozil, kar je 10 odstotkov več kot leta 2021. Vendar pa Lamborghini še zdaleč ni bil edini proizvajalec luksuznih avtomobilov, ki je v minulem letu nizal rekorde.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lamborghini (@lamborghini)

Porsche je lani globalno dobavil 309.884 vozil, kar predstavlja 3-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2021. Tudi Rolls-Royce ima za seboj zelo plodno in uspešno leto. Britanska znamka luksuznih avtomobilov je leta 2022 prodala 6021 vozil v primerjavi s 5586 leta 2021.

Tudi avtomobilska znamka Bentley je zabeležila 4-odstotno povečanje prodaje v primerjavi z letom 2021.

Nič drugače nit niti z znamkami električnih vozil. Znamka Polestar je leta 2022 podrla vse rekorde, saj je v zadnjem četrtletju 2022 dobavila 21.000 vozil.

Po poročanju platforme Inside naj bi svetovna prodaja leta 2022 dosegla 51.500 enot, kar predstavlja 80-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2021.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Mercedes-Benz (@mercedesbenz)

Po drugi strani je Mercedes-Benz v letu 2022 dobavil 2.043.900 vozil, kar je odstotek manj kot v letu 2021.

Kljub manjšemu upadu svetovne prodaje so presegli pričakovanja pri prodaji v kategoriji vozil najvišjega razreda. Ta je v zadnjem četrtletju 2022 narasla za 14 odstotkov.

Prodaja vozil AMG je narasla za 28 odstotkov, prodaja Mercedes-Maybacha se je povečala za 25 odstotkov, prodaja razreda G pa za 15 odstotkov.

In kje tiči razlog?

Recesija povečuje prodajo luksuznih izdelkov. Premožni namreč iščejo naložbe, s katerimi bi zavarovali svoje premoženje v kriznih časih.

In medtem ko delnice padajo, nepremičninski trg pa se ohlaja, so se številni odločili, da svoj denar vložijo v prestižne avtomobile, jahte, letala in umetnine. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Georgina Rodríguez (@georginagio)

Zaradi inflacije, naraščajočih stroškov goriva in višjih stroškov vzdrževanja in popravil so se tudi kupci srednjega razreda odločili investirati v visokokakovostna, luksuzna vozila.

Najbogatejši sloj prebivalstva pa je v obdobju pandemije, po kazalnikih sodeč, še povečal svoje premoženje, zato je iskal načine, na katere bi zbrano premoženje lahko potrošil.

Preberite si še: Prestižne avtomobilske znamke si manejo roke, v letu 2022 so padali rekordi prodaje

»Okrevanje je bilo zelo koristno za potrošnike višjega cenovnega razreda,« je za Yahoo Finance povedal Tyson Jominy, podpredsednik za podatke in analitiko pri J. D. Power in nadaljeval: »Ker možnosti za potovanja ni bilo, so potrošniki trošili denar za bolj materialne dobrine. Kupovali so torbice, ure in športne copate. In seveda luksuzne avtomobile."