Neverjetna zgodba bogate dedinje, ki je kot prva z avtomobilom obkrožila svet

9. 5. 2024 | Nika Arsovski
Deli

Ste že kdaj slišali za Clärenore Stinnes?! Potem je skrajni čas, da izveste nekaj več o tej neverjetni voznici…

Clara Eleonore "Clärenore" Stinnes-Söderstrom, rojena leta 1901, je bila najstarejša hči industrijalca Huga Stinnesa. Slednji je odigral pomembno vlogo v nemški industrijski revoluciji in se je uvrščal med najbolj vplivne poslovneže svojega časa, saj je imel pod seboj številne premogovniške obrate, tudi železniški promet in avtomobilska podjetja.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Wonder Media Network (@wmn.media)

Njegova najstarejša hči Clärenore se je naučila voziti pri komaj 15 letih. Ker se je močno razlikovala od takratnih pričakovanj do žensk, so jo številni označili za neprilagojeno. Njen oče pa je prepoznal hčerine ambicije in ji po koncu šolanja zaupal pomembno vlogo v podjetju. Po očetovi smrti se je sicer pričakovalo, da se bo poročila in ustvarila družino, a namesto tega je uporna Clärenore še bolj zamerila mami in se osredotočila na avtomobilske dirke.

Pot okrog sveta

Njen oče je financiral stezo AVUS v Berlinu, kjer je Clärenore začela svojo dirkaško kariero. Na prvi dirki je končala tretja v svojem razredu, v naslednjih dveh letih pa je osvojila kar 17 zmag.

Da bi rešila podjetje pred bankrotom, se je Clärenore odločila za neverjeten podvig: pot okrog sveta z avtomobilom. Pri tem so jo podprla podjetja Adler, Bosch in Aral. Na pot je krenila s svojim avtomobilom, modelom Standard 6 s 50 konjskimi močmi, družbo pa sta ji delala njen pes Lord in švedski snemalec Carl-Axel Söderström, ki ga je spoznala le dva dni pred začetkom potovanja. Spremljala sta jih še dva mehanika v tovornjaku podjetja Adler, pred potovanjem pa je Clärenore dobila tudi diplomatsko potno listino, ki ji je olajšala prečkanje meja.

Profimedia

Ekspedicija je na pot krenila 25. maja 1927 iz Berlina. Potovali so skozi Turčijo in Iran, nato zavili proti severu do Moskve in se podali čez Sibirijo. Tam sta jih zapustila oba mehanika, k čemur je veliko prispevala težavna narava muhaste dedinje.

Kljub izzivom in težavam je Clärenore nadaljevala pot s Söderströmom. Med potjo skozi Sibirijo sta prečkala tudi Bajkalsko jezero (pri tem naj bi se kot prva neustrašno podala na pot čez zaledenelo jezero) nato pa pot s trajektom nadaljevala preko Pacifika, s postanki na Japonskem in Havajih, vse do Južne Amerike. Potovala sta skozi Peru, Bolivijo, Argentino in Čile, vse do Severne Amerike, kjer ju je sprejel sam Henry Ford.

Profimedia

Po vrnitvi v Evropo leta 1929, po 25 mesecih in 47.000 prevoženih kilometrih, sta prejela veliko priznanje. Vendar Clärenore po tem podvigu ni več tekmovala na dirkah. Po koncu potovanja se je Söderström ločil od svoje takratne žene in se poročil z bogato dedinjo. Skupaj sta se umaknila v mirno življenje na švedski kmetiji.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj