Ford Transit praznuje 60 let, prvi je zapustil proizvodno linijo v Fordovem obratu v britanskem Langleyju v začetku avgusta 1965.
Ford Transit je dopolnil 60 let in skozi leta je postal sinonim za srednje velike dostavnike in se v vrhovih prodajnih lestvic ohranil vse do danes, Takrat si je le malokdo lahko predstavljal vpliv, ki ga bo novi dostavnik imel na podjetja in gospodarstva v prihodnjih desetletjih.
Leta 2025, ko Transit praznuje 60 let neprekinjene proizvodnje, sta Transit in kombiji, ki jih je navdihnil, v središču gospodarske rasti po vsej Evropi. Od lokalnega peka ali čebelarja do nacionalne dostave paketov in kurirskih storitev Transit ostaja zaupanja vreden partner.
»V zadnjih 60 letih je 'Transit' postal sinonim za opravljanje dela,« je dejal Hans Schep, generalni direktor Ford Pro za Evropo. »Včasih zelo viden, drugič trdo dela skrit – Transit že šest desetletij poganja podjetja in storitve, ki ohranjajo naš svet v gibanju.
Prva generacija 1965–1975
Ob predstavitvi je Transit popolnoma pretresel trg dostavnikov. Medtem ko so imeli do takrat motorje nameščene med voznikom in sovoznikom, je Fordu uspelo motor namestiti pred kabino, da bi ustvaril udobnejše okolje v notranjosti. Govori se, da je bil Transit tako prelomni, da je Bedford celo opustil projekt, na katerem je delal.
Sprva so bili prvi trije meseci proizvodnje v Fordovi tovarni v Langleyju namenjeni različicam s kratko medosno razdaljo, ki so jih bilo mogoče kupiti za 542 funtov. Kmalu se je proizvodnja povečala in vključevala različice z dolgo medosno razdaljo, šasijo s kabino, minibusom in kombijem. Kombiji so bili na voljo s tremi različnimi nosilnostmi, možnosti natovarjanja pa so vključevale dvojna zadnja vrata, prtljažna vrata in stranska nakladalna vrata.
Druga generacija 1975–1986
Udobje kabine je bilo prednostno obravnavano, saj so bili pedali premaknjeni naprej, sedež pa pomaknjen nazaj, da bi se dodalo 100 mm dodatnega prostora za noge. Te spremembe je spremljal podaljšan volanski drog za boljši položaj pri vožnji. Prvič so se pojavile servo zavore na sprednji strani, naslednje leto pa je bil predstavljen Transit 190, s čimer se je skupna teža modela povečala na 3,5 tone.
Leta 1976 so bile v vse različice Transita uvedeni sprednji zavorni koluti, model 190 pa je dobil prezračene kolutne zavore, kar je bilo prvič, da so bile te nameščene na srednje veliko gospodarsko vozilo. Na podlagi zgodnje priljubljenosti Transita je Ford 11 let po predstavitvi leta 1976 presegel mejnik milijona prodanih enot, kar je utrdilo njegovo zgodnjo priljubljenost.
Tretja generacija 1986–2000
Leto pred predstavitvijo je s proizvodne linije zapeljalo dva milijona Ford Transitov. Več kot 20 let po predstavitvi modela je bil čas za znatno osvežitev. Novi gladek nos, razvit v prid varnosti pri trčenju in aerodinamični zmogljivosti, se je ponašal s koeficientom upora 0,37. Zaradi zasnove je bila poraba goriva kljub povečanemu tovornemu prostoru še vedno do 8 % boljša kot pri prejšnji generaciji.
Leta 1994 je bila opravljena varnostna prenova, ki je vključevala centralno zaklepanje, alarm, dvojno zaklepanje in pasivni protivlomni sistem. Od takrat naprej so bili tritočkovni varnostni pasovi standardni za vse potnike, na voljo pa sta bili tudi dvojni zračni blazini za voznika in sovoznika. Isti varnostni standardi so bili preneseni tudi na lansiranje 17-sedežnega minibusa Transit leta 1996.
Četrta generacija 2000–2006
Na prelomu stoletja je Ford močno štartal, ko je presegel štiri milijone izdelanih Transitov in lansiral novo generacijo. Tako različici s pogonom na sprednji kot zadnji kolesi sta bili izdelani na skupni platformi v Fordovi tovarni v Genku v Belgiji. Novi model je bil dobro sprejet in je osvojil številne nagrade, vključno z nagrado Mednarodni kombi leta 2001.
Da bi sledil trgu in, kot vedno, ohranil svoj položaj vodilnega v panogi, je Ford začel diverzificirati ponudbo Transitov. Leta 2002 je bil predstavljen 4,25-tonski Transit Jumbo, skupaj z manjšim Transit Connectom. Ta poteza je bila uspešna, saj je Transit Connect prevzel
Peta generacija 2006–2013
Z vsako generacijo je Transit postajal bolj podoben avtomobilu, da bi pritegnil voznike. Leta 2006 je bila predstavljena nova zasnova kabine z menjalnikom na armaturni plošči in poudarkom na udobju. Na voljo je bilo šest dizelskih motorjev in en bencinski, Ford pa je ponudil tudi predelave na stisnjen zemeljski plin (CNG) in utekočinjeni naftni plin (LPG). Od naslednjega leta so bile na isti platformi na voljo različice s pogonom na zadnja, sprednja in vsa kolesa.
Elektronski program za stabilnost (ESP) je postal standardna oprema, v tem obdobju pa je bilo narejenih več sprememb motorja za izboljšanje zmogljivosti in porabe goriva. Ford je leta 2007 prejel še eno nagrado Mednarodni kombi leta in leta 2010 presegel šestmilijonsko proizvodno mejo, kar je sovpadalo s 45. obletnico modela.
Šesta generacija 2013–danes
V zadnjih letih je Transit doživel največ tehnoloških sprememb v svoji zgodovini, saj so se v segment kombijev prebili napredni sistemi za pomoč vozniku. Ponudba se je prav tako še naprej diverzificirala in jo zdaj sestavljajo originalni Transit, ki je velika različica kombija, najbolje prodajano komercialno vozilo v Združenem kraljestvu Transit Custom, majhen Transit Connect in najnovejši od vseh – Transit Courier.
Čeprav so bencinski in dizelski motorji še vedno na voljo, Ford pripravlja ponudbo Transitov na prihodnost s priključnimi hibridnimi in električnimi pogonskimi sklopi.