Najstarejši avtomobilski klub ne popušča: ženske še naprej brez vstopa!

Ob vse večjem številu žensk na vodilnih položajih avtomobilskih velikanov so se pojavile težnje po spremembi pravil. A tradicije se očitno ne spreminja kar tako.

Najstarejši avtomobilski klub ne popušča: ženske še naprej brez vstopa! (foto: Profimedia) Profimedia
21. 12. 2021

Avtomobilski svet naj bi bil tradicionalno svet, rezerviran za moške. Nenazadnje so tudi prav vse avtomobilske znamke na svetu, majhne in velike ustanovili moški, hkrati pa moški dominirajo tudi na področju avtomobilskega športa. Vseeno so v zadnjih letih na avtomobilskem področju aktivne postale tudi ženske, kar pa nekatere bolj tradicionalne moške očitno vsaj nekoliko vznemirja.

Med njimi je tudi 74-letni Louis Desanges. Večini običajnih smrtnikov ime verjetno ni poznano, gre pa za predsednika Automobile Club de France, francoskega avtomobilskega kluba, ki s 126 leti velja za najstarejši avtomobilski klub na svetu. Ustanovljen je bil leta 1895, od tedaj pa so imeli vstop vanj izključno moški člani. Hkrati velja praksa, da vsakemu novemu generalnemu direktorju katerega koli velikega francoskega avtomobilskega podjetja podelijo častno članstvo v klubu, ki sicer šteje okrog 2.000 članov.

Prav tu pa se je sedaj nekoliko zapletlo. Po poročanju portalov Bloomberg in Automotive news Europe bi namreč takšna čast mogla doleteti Clotilde Delbos, nekdanjo generalno direktorico Renaulta, ki je nadomestila Carlosa Ghosna. Čeprav je bila na položaju prisotna le kratek čas, bi ji načeloma vseeno mogla pripadati čast postati dosmrtna članica kluba. A Desanges ostaja neomajen in je ne želi sprejeti v klub, ki sicer nima večje uradne funkcije, vseeno pa organizira zanimiva srečanja in konference.

Pogojno le določene pravice

Kot pojasnjuje Desanges, bi ji v najboljšem primeru lahko podelili enake pravice, kot jih imajo žene članov kluba, a tudi česa takega doslej še niso storili. V tem primeru bi Delbosova dobila vstop v klub, na dogodke in klubsko knjižnico, ne bi pa imela nikakršnega vpliva na delovanje. Ob tem je jasen, da do takšnih sprememb za časa njegovega življenja ne bo prišlo, njegovo stališče pa naj bi po njegovih besedah podpirale tudi tri četrtine članov kluba. Spremembam so bojda naklonjeni le nekateri mlajši predstavniki kluba.

Krite na odločitev Desangesa so zato glasne. Elisabeth Young, predsednica društva Women and Vehicles in Europe, ki spodbuja ženske k vstopu v avtomobilsko industrijo je tako dejala, da klub s takšno politiko ostaja v 19. stoletju, hkrati pa ponuja vtis, da je avtomobilski svet rezerviran za moške. To sicer že nekaj časa ni več resnica, kar dokazuje tudi Linda Jackson, generalna direktorica Peugeota, ki bi posledično prav tako zaslužila članstvo v klubu, tu pa je še Mary Berra, generalna direktorica General Motorsa.

A čeprav se avtomobilski svet spreminja, se francoski avtomobilski klub – tako kot številni podobni klubi v Parizu in avtomobilski klubi po svetu – očitno še ne bo spremenil, pač pa bo zadržal vsaj nekatere vzorce in pravila, ki so nastali v samih zametkih avtomobilizma.