Zgodovina: Peugeot - najprej je bil mlinček za poper

Kljub temu, da danes poznamo zgolj eno znamko Peugeot, pa sta v začetku prejšnjega stoletja s tem imenom delovala dva proizvajalca avtomobilov.

Zgodovina: Peugeot - najprej je bil mlinček za poper (foto: Peugeot) Peugeot
16. 10. 2017

Zgodba avtomobilskega podjetja Peugeot se je pravzaprav začela že leta 1810, več kot dvesto let nazaj, ko sta brata Jean-Pierre in Jean-Frédéric Peugeot družinski mlin v kraju Valentigney preoblikovala v kovačijo in obrat za proizvodnjo kovinskih izdelkov, od žag pa vse do različnih delov za urne mehanizme. Posel je cvetel in sčasoma sta začela izdelovati tudi druge izdelke. Leta 1882 so v tovarni začeli izdelovati kolesa, po čemer je Peugeot poznan še danes. Kasneje je podjetje izdelovalo še različne kuhinjske pripomočke, kot so mlinčki za sol, kavo, poper in podobno.

Ena izmed ključnih osebnosti v podjetju, soodgovoren za podobo znamke, kakršno poznamo danes, je bil Emile Peugeot. Sin Jean-Pierra Peugeota si je namreč leta 1858 zamislil zaščitni znak znamke Peugeota, leva, kateri je kljub različnim variacijam ostal zaščitni znak podjetja Peugeot vse do danes.

Eden za, drugi proti izdelavi avtomobilov

Kljub temu, da je bilo Peugeot že uveljavljeno podjetje, pa je trajalo kar dolgo časa, preden je začelo izdelovati avtomobile. Na čelu podjetja sta bila takrat bratranca Armand in Eugéne Peugeot, ki pa sta imela na začetku zelo različen odnos do avtomobilov. Medtem, ko je prvi postal avtomobilski navdušenec in leta 1889 izdelal prvi parno gnani trikolesnik, je Eugéne izdelavi avtomobilov odločno nasprotoval. Kljub temu je Armand še naprej gojil svojo strast in dve leti kasneje, po tem, ko je spoznal še Gottlieba Daimlerja, izdelal prvi pravi štirikolesni avtomobil, katerega je poganjal bencinski motor. To je bil model 3, katerih je bilo skupno narejenih 64 primerkov.

Type 3

Zaradi Armandovega navdušenja nad avtomobili so se odnosi med bratoma močno poslabšali, zato sta se njuni poti poslovni leta 1896 ločili. Eugéne je tako nadaljeval podjetje z imenom 'Les Fils de Peugeot Frère', Armand pa je ustanovil podjetje 'Automobiles Peugeot', pri čemer je prvi obdržal logotip podjetja znamenitega leva.

Podjetje Automobiles Peugeot je po odcepitvi od matičnega podjetja delovalo razmeroma dobro, zato je že leta 1897 opustilo obstoječo delavnico in se preselilo v prvo pravo tovarno, namenjeno izključno proizvodnji avtomobilov, katera je bila postavljena v mestu Audincourt. Tej tovarni je nato že leta 1898 sledila nova tovarna, katera pa je bila postavljena v mestu Lille.

Najstarejša avtomobilska tovarna v Evropi

Zgolj devet let po razhodu med bratoma je s proizvodnjo avtomobilov začelo tudi podjetje 'Les Fils de Peugeot Frère'. Kljub temu, da slednje ni želelo imeti s podjetjem Armanda Peugeota ničesar skupnega, je naposled leta 1910 le prišlo do združitve obeh podjetij. Uradno se je novonastalo podjetje poimenovalo 'Avtomobili in kolesa Peugeot', za svoj prepoznavni znak pa je prevzelo leva, ki si ga je leta 1858 zamislil Emile Peugeot. Kot eno podjetje je Peugeot leta 1912 zgradil proizvodni obrat v Sochauxu, kateri danes velja za najstarejšo avtomobilsko tovarno v Evropi, še danes pa v podjetju izdelujejo tako kolesa (in že nekaj let tudi skuterje), kot avtomobile.

Jure Šujica
foto: Peugeot

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri