GT3 je utelešenje vsega, kar predstavlja model 911 vse od svojega nastanka - počasen, a vztrajen razvoj, ki se najbolj pokaže šele skozi leta, a hkrati skozi sekunde. Le da se za razliko od prvega najbolj domače počuti na dirkališču
Redko katera avtomobilska znamka ima tako bogato zgodovino kot Porsche. Že več kot 70 let mineva, odkar je Ferdinand Porsche predstavil svoj prvi avtomobil, športnika Porsche 356 in prav avtomobilski šport je področje, ki Porscheju resnično ni tuje. Avtomobili stuttgartske znamke so nastopali in zmagovali na klasičnih relijih, na reliju Pariz-Dakar, vseeno pa jim je bil še vedno nekoliko bližje asfalt – najsi bo to v formuli 1, v legendarnem Le Mansu, ali pa kar v hišnem prvenstvu 911 GT3 Cup.
In prav model Porsche 911GT3 je Porsche, ki že dobri dve desetletji ruši meje med klasičnimi športnimi avtomobili in čisto pravimi dirkalniki. Avtomobil, ki ne sprejema kompromisov in stroj, ki že vse od svoje predstavitve na ženevskem avtomobilskem salonu marca 1999 navdušuje puriste ter vse tiste, ki bolj kot elektronske dodatke ter maksimalno udobje cenijo pravi športen karakter. Nenazadnje se je pod prvo generacijo podpisal sam Walter Röhrl, ki s Porschejem sodeluje še danes.
GT3 je ob prihodu na trg predstavljal nadomestilo za legendarnega Porsche 911 Carrera 2.7 RS, danes enega najbolj prepoznavnih in med zbiratelji zaželenih Porschejev, kljub temu pa ni hotel ostati v njegovi senci. Prav zato so ga že pred samo predstavitvijo postavili na sloviti Nürburgring in s časom pod osem minut dokazali, da gre z njim ni šale in da se lahko kosa tudi z na papirju precej bolj uglednimi športniki.
Žlahtno poreklo in visoke zahteve
Zasluge za takšen rezultat gredo v prvi vrsti (v primerjavi s standardnim 911) izboljšani šasiji, 30 milimetrov nižjemu vzmetenju, zmogljivejšemu motorju in pa šeststopenjskemu ročnemu menjalniku, ki so ga kasneje uporabili tudi pri 'kraljevem' 911 GT2. Nenazadnje se tudi kasneje razvita dirkaška različica GT3 RSR ni preveč razlikovala od serijskega avtomobila! Sicer pa je 3,6-litrski motor bokserske zasnove že tedaj proizvedel 360 'konjev' ali 265 kilovatov moči, kar je nenazadnje zadostovalo za najvišjo hitrost še danes povsem spoštljivih 303 kilometre na uro. Povedano drugače, specifična moč motorja je znašala kar 100 'konjev' na liter delovne prostornine – brez uporabe turbo puhala!
Skozi leta so nato pri Porscheju počasi, iz leta v leto nadgrajevali svojega najbolje prodajanega čistokrvnega športnika (ki je do danes tudi v dirkaški izvedenki prepričal že več kot 4.200 kupcev). Sledili so lažji bati, daljše ojnice, nove aerodinamične rešitve, pa tudi opcijski samodejni menjalnik s petimi prestavami, ki ga je bilo že z letom 2003 mogoče upravljati s pomočjo obvolanskih vzvodov. A bistvo je ostalo enako, tako pod motornim pokrovom, kjer je vseskozi ostal atmosferski motor, kakor tudi v kabini, opremljeni s školjkastimi (po naročilu pa tudi dirkaškimi) sedeži s prevlekami iz alkantare, rumeno ter analogno instrumentno ploščo, izbrati pa je bilo mogoče tudi varnostno kletko.
Udobje je v tem vozilu drugotnega pomena, vse je podrejeno zmogljivostim in varnosti. Vseeno pa inženirji niso povsem ignorirali napredka ter razvoja na področju zabavne tehnologije in tako je tudi GT3 sčasoma pridobil infozabavni sistem, pa tudi delno digitalizirano instrumentno ploščo, ki je vozniku omogočala na enem zaslonu spremljati podatke navigacijske naprave, pa tudi potovalnega računalnika in drugih sistemov, ki so mu na enem mestu sporočali, v kakšnem stanju so posamezni sklopi avtomobila, voznik pa se je tako lahko osredotočil le nanj – in jasno na cesto!
Z letošnjim letom je Porsche 911 GT3 dosegel svoj evolucijski vrhunec. Obdržal je namreč vse zgoraj predstavljene prvine, a jih hkrati povzdignil na novo raven. Pogonski sklop, ki je v prejšnji generaciji zrasel na štiri litre delovne prostornine je namreč dobil še nekaj več moči, skupno pa jih je že kar 510 'konjev' oziroma 375 kilovatov. Mimogrede, odslej nastaja na enaki proizvodni liniji, kot agregati, ki jih Porsche vgrajuje v dirkaške izvedenke vozila. Povezanost med njima je tako postala še malenkost večja.
Z dirkalnikom si deli tudi zasnovo vzmetenja, pri čemer so pri Porscheju prvič doslej uporabili dvojna trikotna vodila, kar zagotavlja precej boljši nadzor nad naklonom prednjih koles, moč pa se na cesto prenaša zgolj preko zadnjega para koles. Vodljivost je tako boljša kot kadarkoli pred tem, kar pa je seveda nujno med vožnjo pri hitrostih do 320 kilometrov na uro, do kamor seže merilnik na instrumentni plošči.
In čas na Nürburgringu? Hja, v dobrih dveh desetletjih so pri Porscheju čas uspeli 'obrusiti' za skoraj polno minuto na 6:59.927, s čimer je GT3 postal eden izmed članov kluba vozil, ki jim je s slovitim Zelenim peklom uspelo opraviti v manj kot sedmih minutah. Je Porsche 911 GT3 torej pravi cestni dirkalnik? Brez najmanjšega dvoma!