Porsche ga je nameraval prodajati le na Kitajskem, dokler niso tam rekli "Hvala, ne."

18. 6. 2024 | Miha Rušnik

Lahko bi rekli, da gre za enega njihovih najposebnejših modelov.

Leta 1994 je kitajska vlada dala tujim avtomobilskim podjetjem posebno nalogo - ustvariti so morali avtomobil, ki bo primeren za tamkajšnji trg in ga predstaviti na šanghajskem salonu tistega leta. Obljubili so jim, da bodo izbrani avtomobil potem proizvajali skupaj s First Automotive Works, podjetjem v kitajski državni lasti. Izziv je sprejel tudi Porsche in v štirih mesecih jim je uspelo tole:

Porsche

C88

Konceptni avtomobil so poimenovali C88 - C kot China in 88, ker je to tam srečna številka. Šlo je za štirivratno limuzino, ki je sledila istemu receptu kot legendarni hrošč; mobilizirati celotno državo z avtomobilom, ki je ugoden, enostaven, robusten, prostoren in udoben tudi na malce slabših cestah. Pravzaprav so začeli s tremi modeli, a so do konca razvili le C88. 

Ljudski avto pod pokrovom motorja skriva 1,1-litrski štirivaljnik z največ 50 kilovati moči, združen z avtomatskim ali ročnim menjalnikom. Dodatna oprema vključuje zračne blazine za sprednje potnike, ABS in en otroški sedež - zaradi takratne kitajske zakonodaje o otrocih. Ustrezal je tudi vsem takratnim evropskim standardom in direktivam, da bi ga lahko iz Kitajske uvažali tudi na staro celino. No, vse to bi avtomobil bil in imel, če ...

V Ljubljani znova na delu vandali
Porsche

Hvala

Če bi se kitajska vlada odločila zares izpeljati projekt do konca - po predstavljenih idejah avtomobilskih znamk so ga namreč končali. Takratni direktor Porscheja Wendelin Wiedeking se je celo naučil celoten govor povedati v mandarinščini, vendar vse skupaj očitno ni prepričalo kitajskih veljakov. Ali pač, mogoče lahko oblikovne poteze zasledimo na katerem drugem kitajskem avtomobilu. Kitajskega Porscheja ne krasi zlat grb s črnim žrebcem, ampak posebej zanj razviti logotip, ki simbolizira 2 starša in njunega otroka.

Porsche

Preberite še: