Porsche ga je nameraval prodajati le na Kitajskem, dokler niso tam rekli "Hvala, ne."

18. 6. 2024 | Miha Rušnik
Deli

Lahko bi rekli, da gre za enega njihovih najposebnejših modelov.

Leta 1994 je kitajska vlada dala tujim avtomobilskim podjetjem posebno nalogo - ustvariti so morali avtomobil, ki bo primeren za tamkajšnji trg in ga predstaviti na šanghajskem salonu tistega leta. Obljubili so jim, da bodo izbrani avtomobil potem proizvajali skupaj s First Automotive Works, podjetjem v kitajski državni lasti. Izziv je sprejel tudi Porsche in v štirih mesecih jim je uspelo tole:

Porsche

C88

Konceptni avtomobil so poimenovali C88 - C kot China in 88, ker je to tam srečna številka. Šlo je za štirivratno limuzino, ki je sledila istemu receptu kot legendarni hrošč; mobilizirati celotno državo z avtomobilom, ki je ugoden, enostaven, robusten, prostoren in udoben tudi na malce slabših cestah. Pravzaprav so začeli s tremi modeli, a so do konca razvili le C88. 

Ljudski avto pod pokrovom motorja skriva 1,1-litrski štirivaljnik z največ 50 kilovati moči, združen z avtomatskim ali ročnim menjalnikom. Dodatna oprema vključuje zračne blazine za sprednje potnike, ABS in en otroški sedež - zaradi takratne kitajske zakonodaje o otrocih. Ustrezal je tudi vsem takratnim evropskim standardom in direktivam, da bi ga lahko iz Kitajske uvažali tudi na staro celino. No, vse to bi avtomobil bil in imel, če ...

Porsche

Hvala

Če bi se kitajska vlada odločila zares izpeljati projekt do konca - po predstavljenih idejah avtomobilskih znamk so ga namreč končali. Takratni direktor Porscheja Wendelin Wiedeking se je celo naučil celoten govor povedati v mandarinščini, vendar vse skupaj očitno ni prepričalo kitajskih veljakov. Ali pač, mogoče lahko oblikovne poteze zasledimo na katerem drugem kitajskem avtomobilu. Kitajskega Porscheja ne krasi zlat grb s črnim žrebcem, ampak posebej zanj razviti logotip, ki simbolizira 2 starša in njunega otroka.

Porsche

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Največja ovira je davčni sistem" | Blaž Brodnjak