Cayenne Cabrio se nikoli ni pojavil na cestah, unikatni model, ki ni opravil niti prototipnih testnih voženj, je spravljen v tovarniškem muzeju.
Pred dobrimi 20 leti bi lahko Porsche s Cayennom, ki bi imel samo en par vrat in platneno streho, spisal še eno poglavje v avtomobilski zgodovini, a so križanje športnega terenca s kabrioletom raje prepustili drugim.
Pri Porscheju so že precej zgodaj razmišljali o alternativnih oblikah karoserije za Cayenna. Kmalu po začetku prodaje prve generacije modela decembra 2002 so odgovorni v Zuffenhausnu staknili glave in obravnavali še tri možne različice: kupejevsko s spremenjenim zadkom, podaljšano z 20 centimetri dodatka in tretjo vrsto sedežev, ter kabriolet, ki bi bil dolg 4,80 metra.
Ideje za odprtega Cayenna s platneno streho niso takoj zavrgli in so ga celo izdelali, unikat pa še zdaj hranijo v Porschejevem muzeju. Ne gre za prototip, ki bi bil pripravljen za vožnjo, ampak za tako imenovani funkcionalni model, ki ni primeren za varno vožnjo, saj ob odstranjeni strehi nima karoserijskih ojačitev. Testne vožnje niso bile nikoli načrtovane in nedokončan avtomobil premikajo le, če je to nujno potrebno.
Zanimivo je, da se stilisti niso strinjali glede zadka. Za funkcionalni model sta bili zato zasnovani dve varianti; pri eni so bile zadnje luči postavljene nizko, pri drugi bistveno višje. Poleg tega so morali razjasniti vprašanje sedalnega udobja, če bi streha potekala bolj kupejevsko proti zadku, vetrobransko steklo in A-stebrička pa bi bila skrajšana. Še dve vprašanji sta zaposlovali Porschejeve stratege: kako praktičen bo Cayenne kot dvovratni model, saj bodo vrata vsaj 20 centimetrov daljša in kaj bi bila najboljša rešitev za mehko streho?
Pokrov prtljažnika Cayenna je bil na tečajih spredaj in zadaj in bi se lahko odpiral v obe smeri. Streho naj bi pomaknili nazaj preko fiksnega zaščitnega loka in jo postavili v gubo pod pokrov prtljažnika, ki se je odpiral v nasprotni smeri. Podobno je bilo s Porschejem 911 Targa od generacije 991 naprej. V primeru Cayenna Cabrioleta pa mehanizem ni bil nikoli v celoti izdelan, ampak je ostal računalniška simulacija. Streha iz blaga je v prtljažniku muzejskega eksponata in jo je treba ročno namestiti, če je potrebno, voznikovo delovno mesto pa je enako kot v serijskem modelu.
Medtem ko je bila zamisel o kupeju kasneje ponovno prevzeta in uresničena v sodobnem štirivratnem serijskem modelu leta 2019, so pri Porscheju dokončno pokopali ideje o kabrioletu, kajti tudi napovedi glede dobičkonosnosti takšnega modela niso bile posebno obetavne. Poleg tega so ostali dvomi, ali bo avto videti tako privlačno, kot bi pričakovali od Porscheja.
Preberite še: To je najbolj vroč Porsche za dirkališče vseh časov
BONUS VIDEO: Prodajniški triki, testiranje avtomobilov in kaj je narobe z BMW M2?
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj