...predvsem pa ne odpirajte prtljažnika v avtopralnici (video)

Spodnji video prikazuje, kako lahko na videz manjša neprevidnost (ali pa tehnična napaka) povzročita ogromne težave.

...predvsem pa ne odpirajte prtljažnika v avtopralnici (video) (foto: Profimedia) Profimedia
16. 8. 2021

Zagotovo se vam je že kdaj zgodilo, če avtomobile čistite v samodejni avtopralnici, da ste pustili vsaj malenkost odprto okno, napako pa ste spoznali v trenutku, ko je skozi šobe začela brizgati voda in vam v najboljšem primeru zmočila zgornji del notranje obloge vrat. Ob tem verjamemo, še posebej, če je notri priteklo več vode, da vsakič dodobra preverite vsa okna vozila, zraven pa otrokom na zadnji klopi jasno poveste, da naj se ne dotikajo stikal za odpiranje stekel.

Takšna lekcija je bila še relativno poceni. Precej bolj pa si bo napako (človeško ali tehnično) zapomnil lastnik Range Rover Evoque iz spodnjega posnetka. Evoque je bil namreč kot prestižen križanec eden izmed prvih avtomobilov, ki je na trgu ponudil možnost samodejnega odpiranja prtljažnih vrat oziroma odpiranja preko stikala na ključu vozila, oziroma preko stikala na armaturni plošči. Vsi pa vemo, da napaka na elektroniki ali pa zgolj neprevidnost lahko pripeljeta do velikih težav.

Kot lahko vidimo na posnetku varnostne kamere (priporočamo ogled video posnetka preko pametnega telefona ali tablice, saj video med predvajanjem preide iz horizontalne v vertikalno postavitev) se je namreč to zgodilo tik preden so hirizontalne krtače prešle na zadnjo polovico vozila, zaradi česar so sledile 'novi silhueti' avtomobila in nato poskrbele za vodno čiščenje prtljažnika vozila. Kot da to ne bi bilo dovolj pa se je ista krtača ujela med D stebrička avtomobila ter prtljažna vrata. In ker sistem ni sprogramiran tako, da bi se mehanizem krtač kar naenkrat vrnil nazaj, je nadaljeval pot proti sprednjemu delu vozila – pri tem pa odtrgal prtljažna vrata.

A to še ni konec. Krtače so namreč poškodovana vrata upognila proti strehi vozila, hkrati pa se zdi, da so se tečaji vrat, preden je vrata odlomilo, nekoliko 'zažrli' v rob strehe in poskrbeli za dodatne poškodbe. Ob tem pa lahko zgolj ugibamo, kakšno škodo je voda povzročila na električni napeljavi avtomobila. Kdo je bil kriv za napako sicer ni znano, saj se zdi, da v vozilu v času pranja ni bilo nikogar, kar pojasni tudi dejstvo, da nihče ni ukrepal, ko so nastopile težave. Če pa je vendarle bil kdo notri, pa je vsekakor dobil zelo drago šolo.