Prihaja zvezdnik za dobre tri milijone in 275 petičnežev

V britanskem Coventryu se začenja ročna proizvodnja hiperšportnega AMG One,  najbolj ambicioznega Mercedes-Benzovega projekta doslej

Vseeno je ali spadajo med oligarhe, mogotce, milijonarje ali prodajalce megle. Med njimi si jih bo 275 lahko za 3,3 milijona evrov privoščilo hiperšportni Mercedes-Benz AMG One, zvezdnika, ki s hibridnim pogonskim sklopom iz dirkalnikov formule 1 s sodelovanjem  1,6-litrskega turbo motorja V6 in štirih električnih motorjev razvije moč 782 kilovatov (1063 KM). Kdor misli, da ga  je dovolj v hlačah, bo lahko v 2,9 sekunde popešil do hitrosti 100, v sedmih do 200 in v 15,6 do 300 kilometrov na uro…vse dokončne hitrosti 352 kilometrov na uro.  Proizvodnja bo potekala v Coventryju v Veliki Britaniji in prve avtomobile bodo kupcem izročili bodo še letos.

Ekskluzivna proizvodnja poteka ročno na skupno 16 postajah za sestavljanje in testiranje. Številni delovni pstopki spominjajo na proizvodnjo visokokakovostnih luksuznih ur: nekatere komponente najprej sestavijo in preizkusijo njihovo delovanje, nato jih ponovno razstavijo in šele nato dokončno namestijo. To velja na   primer za karoserijo iz ogljikovih vlaken z zlepljeno streho in za vse snemljive dele karoserije, ki so prav tako izdelani iz lahkega in stabilnega, a tudi dragega materiala.

Najprej popolnoma sestavijo celotno zunanjo oblogo in natančno preverijo vsa prileganja, kar je edini način za ustvarjanje popolnoma enakomernega spojnega vzorca. Pri tem morajo strokovnjaki upoštevati končno lakiranje, ki doda svojo debelino materialu. Glede na to, da je debelina stene karbona na določenih mestih le 1,2 milimetra, je to zelo težka in specializirana naloga. Ko se vse popolnoma ujema, dele vključno z vrati in pokrovom motorja ponovno  odstranijo, in jih kot komplet ročno pobarvajo kot komplet za vsako posamezno vozilo – to zagotavlja popolno barvno ujemanje celotnega vozila.

V naslednjem koraku sestavijo pogonski sklop in karoserijo v beli barvi: 1,6-litrski turbomotor V6, visokonapetostno baterijo in skupno štiri električne stroje predhodno preizkusijo na testnih mizah v Brixworthu, po popolnoma enakih postopkih kot pri Mercedesov-Benzovih pogonskih strojih Formule 1. Mercedes‑AMG High Performance Powertrains dobavlja hibridni motor z notranjim zgorevanjem eTurbo, visokonapetostno baterijo priključnega hibrida, sprednjo os z dvema električnima strojema in nadzorno elektroniko, za vsakega od štirih električnih motorjev.

Pri vsakem posameznem Mercedes‑AMG ONE skupaj dela več kot 50 strokovnjakov. Po vsaki postaji potekajo poglobljeni pregledi kakovosti na podlagi opredeljenih karakteristik, rezultat pa je obsežna dokumentacija proizvodnega procesa. Natančen proizvodni proces dopolnjujejo najnovejše proizvodne metode industrije 4.0, ki jih Mercedes‑Benz AMG uporablja tudi v obratu Affalterbach za proizvodnjo motorjev AMG. Tako so komponente vnaprej razvrščene v usklajene sklope in so na voljo ob točno pravem času na pravem mestu.

Končno fazo proizvodnje zaznamuje zakjuček na bližnjem poligonu, kjer vsak AMG One opravi končno  testiranje s tovarniškim testnim voznikom za volanom. Takoj ko voznik poda odobritev, avtomobil opremljen z ustrezno transportno zaščito v zaprtem tovornjaku prepeljejo na sedež Mercedes‑AMG v Affalterbachu. Tam poteka zaključni tehnični sestanek strokovnjakov in predaja avtomobila kupcu.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol