Raziskava: epidemija in karantena slabšata prometno varnost

9. 4. 2021 | Jure Šujica
Deli
Raziskava: epidemija in karantena slabšata prometno varnost (foto: Policija)
Policija

V ZDA je že nastal nov izraz za posameznike, ki so 'pod vplivom' stalnih video konferenc.

Pred mesecem dni smo praznovali prvo obletnico karantene v Sloveniji, ki je poleg številnih sprememb prinesla tudi precejšnje zmanjšanje službenih in drugih poti in če bi se lotili preračunavanja števila prevoženih kilometrov, bi hitro ugotovili, da smo jih lani v povprečju naredili precej manj. Veliko več ljudi namreč vse od tedaj svoje delo opravlja od doma, sestanki pa potekajo preko spletnih orodij, kot je Zoom in to ne le pri nas, pač pa v večini razvitega sveta. Vse skupaj pa se na koncu med drugim pozna tudi pri vožnji avtomobilov.

Ameriška zavarovalniška družba Root je namreč tudi letos opravila (vsakoletno) raziskavo, v kateri raziskujejo kateri so elementi, ki utegnejo vplivati na koncentracijo voznikov za volanom, rezultati pa so zaskrbljujoči. Kot pojasnjuje generalni direktor podjetja David Timm je Covid-19 dramatično spremenil navade voznikov v ZDA, posledično pa se je začel uveljavljati tudi izraz 'Zoom zombiji'.

Kot je za spletni portal The Detroit Bureau pojasnil Timm so Američani že tako ali tako močno podvrženi uporabi pametnih naprav (TV-sprejemnikov, tablic, pametnih telefonov), sedaj pa so to 'razvado' prenesli še v avtomobile in tako številni izmed njih virtualne sestanke izvajajo kar med vožnjo. To pa seveda pomeni, da ti vozniki tovrstnim napravam v vozilih namenjajo še več časa kot prej, zaradi česar je možnost nastanka nevarnih situacij. Uporaba mobilnih telefonov med vožnjo se je zato v primerjavi z letom 2019 povečala za šest odstotkov, svoje pa nenazadnje naredi tudi otopelost po celem dnevu konferenc.

Povečana ušporaba telefonov med vožnjo pa se kaže tudi pri številu prometnih nesreč, saj je število le-teh oziroma število smrtnih žrtev lansko leto močno naraslo. Čeprav so Američani v povprečju v lanskem letu prevozili 13,2 odstotka manj kot leta 2019, pa je na cestah umrlo kar 42.060 ljudi, oziroma osem odstotkov več kot v letu pred tem. Vse to pa je seveda dokaz, da je trenutna situacija škodljiva na več ravneh