Raziskava: Slovenci bi v avtonomnem avtomobilu čas zapravljali drugače kot drugje v Evropi

11. 1. 2018 | Jure Šujica
Deli

Rezultati, zbrani v Sloveniji se močno razlikujejo od tistih, ki so bili zbrani po drugih evropskih državah.

Nezadržno se bliža čas, ko bodo na ceste iz serijske proizvodnje zapeljali prvi avtonomni avtomobili. Že nekaj let je na tem področju zelo aktiven Volvo, Byton je prihod prvega avtonomnega avtomobila napovedal že za naslednje leto, kmalu bo sledila tudi Kia in še bi lahko naštevali. Ko bodo torej tovrstna vozila enkrat res zapeljala na cesto, bodo njihovi lastniki vsak dan na poti v službo imeli kup prostega časa. Kako ga bodo torej uporabili?

S tem vprašanjem se je pred kratkim soočila tudi kranjska družba, proizvajalec avtomobilskih pnevmatik Goodyear Dunlop Sava Tires. V ta namen je podjetje s pomočjo svojega 'klepetalnega' robota (ang. 'chatbota') Goodyja pripravilo med Slovenci raziskavo o tem, kaj bi počeli med vožnjo z avtonomnim avtomobilom, ko bi vožnjo v celoti prepustili avtomobilu samemu.

Večina bi čas med vožnjo namenila brskanju po socialnih omrežjih

Zbrani rezultati so zanimivi, a glede na to, koliko časa danes porabimo za brskanje po spletu s pomočjo naših mobilnih telefonov, tudi precej pričakovani. Več kot polovica (60 odstotkov) sodelujočih v raziskavi bi namreč omenjeni čas porabila za brskanje po spletnih straneh in uporabo spletnih socialnih omrežij. Temu bi sledila komunikacija z ostalimi potniki v avtomobilu (15 odstotkov vprašanih), vsak deseti anketiranec (11 odstotkov sodelujočih) pa bi čas, ki ga sicer porabijo za vožnjo, namenila spanju.

Zanimivo je, da pri zbranih rezultatih ni bilo večjih odstopanj med spoloma. So se pa zato pojavila močna odstopanja v primerjavi z dejavnostmi, ki bi jih opravljali vozniki v drugih državah po Evropi. V sodelovanju z londonsko šolo za ekonomske in politične vede (LSE) je Goodyear namreč lansko leto opravil podobno raziskavo, v kateri se je izkazalo, da bi večina evropskih voznikov omenjeni čas porabila za pisanje tekstovnih sporočil in opravljanje telefonskih klicev (42 odstotkov), 'le' 37 odstotkov sodelujočih pa bi med vožnjo brskalo po spletu.

Jure Šujica
foto: Goodyear, Profimedia

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?