Največje razlike so se pojavile med družinskimi in pa eksotičnimi in športnimi avtomobili.
Imena ali številke: avtomobilski proizvajalci za poimenovanje svojih modelov uporabljajo različne oznake, pri čemer pa imajo različne oznake različne pomene ali vloge. S pomočjo besednih oznak jim tako poskušajo 'pripojiti' neko lastnost, ki bi jo želeli pripisati avtomobilu, medtem ko poenotene številske oznake ponavadi pomagajo razjasniti, ali se avtomobil nahaja na dnu ali na vrhu modelne lestvice.
Če so številske oznake na eni strani bolj praktične, pa na drugi strani delajo avtomobilom medvedjo uslugo, ko pride do njihove prepoznavnosti. To so nedavno dokazali tudi pri britanski lizing hiši Vanarama, kjer so si zamislili raziskavo, v kateri so med anketiranci preučevali, katero vrsto avtomobilskih imen si ljudje lažje zapomnijo.
V raziskavi, v kateri je sodelovalo 500 Britancev, so morali udeleženci pravilno poimenovati 253 različnih avtomobilov 45 svetovnih avtomobilskih proizvajalcev. Ob tem so avtomobile razdelili v tri razrede: družinski avtomobili, majhni/mestni avtomobili in pa križanci. Ob tem se je izkazalo, da so prvo mesto v vseh treh razredih osvojili avtomobili, poimenovani s 'pravimi' imeni. Med družinskimi avtomobili je zmagal Volkswagen Golf, ki ga je pravilno prepoznalo 47 odstotkov vprašanih, med majhnimi avtomobili je s 50 odstotki zmagala Ford Fiesta, med križanci pa prav tako s 47 odstotki Range Rover Evoque.
Da se klasična imena bolje vtisnejo v spomin ljudi kaže tudi podatek o splošni prepoznavnosti, ki kaže na to, da si besedna avtomobilska imena zapomni 37 odstotkov ljudi, alfanumerična pa le 28 odstotkov ljudi. V razredu mestnih avtomobilov sta oba odstotka nekoliko višja (42 in 32 odstotkov), največja razlika pa se je pokazala med družinskimi avtomobili, kjer so anketiranci pravilno poimenovali 43 odstotkov vozil z besednimi ter le 25 odstotkov vozil z alfanumeričnimi oznakami.
V nadaljevanju raziskave so se nato osredotočili na superšportne avtomobile in njihovo prepoznavnost na cesti. Prav tukaj pa so se pojavile največje razlike. Med superšportniki z besednimi imeni se je najbolje odrezal Ferrari Enzo, ki bi ga na cesti prepoznalo 22 odstotkov posameznikov. Avtomobil iste znamke se je na prvo mesto uvrstil tudi med avtomobili z alfanumeričnimi oznakami. To je bil Ferrari 812, katerega pa bi še vedno prepoznalo le devet odstotkov vprašanih.
Pri Vanarami ob tem niso predstavili profila anketirancev, vseeno pa so razlike tolikšne, da bi približno enake rezultate dobili tudi pri nekoliko večjem vzorcu splošne populacije. Vsekakor tudi tematika vredna razmisleka pri avtomobilskih proizvajalcih. Pri Cadillacu so recimo pred kratkim že sprejeli odločitev o opustitvi alfanumeričnih oznak, razlog za to pa je bila ravno slaba prepoznavnost med kupci, kar se na koncu lahko odrazi tudi pri slabši prepoznavnosti vozil na cesti in v oglasih. Tega pa si verjetno najmanj želijo.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj