Sanjska garaža znanih Slovencev: Gregor Žvab"Vedno so mi bile všeč 'oversized' Čehinje z nahrbtnikom"

Nekdanji avtomobilski novinar, danes pa kot komentator, dobro znan športnim navdušencem in radijskemu poslušalstvu, ljubezni do štirih koles in bencina nikoli ni povsem pozabil. Še danes se rad udeležuje različnih avtomobilskih dogodkov, tudi kot povezovalec.

"Vedno so mi bile všeč 'oversized' Čehinje z nahrbtnikom" (foto: Proizvajalci, osebni arhiv) Proizvajalci, osebni arhiv
17. 2. 2020

V svoji sanjski garaži sicer nima nobenega klasičnega avtomobila, si je pa v preteklosti lastil japonskega športnika, ki bi mu ga zavidal marsikateri mlajši avtomobilski navdušenec in mu ga v času njegovega lastništva zagotovo tudi je. Pravi, da mu je še danes žal, da ga je prodal, kljub temu pa ga ni uvrstil v svojo sanjsko garažo. V njej so se tako znašli drugi štirikolesniki.

Katerih pet avtomobilov bi želel imeti v garaži, če ne bi bilo nikakršnih omejitev in zakaj?

  1. Porsche 959: Jan Plestenjak me je nekoliko zafrknil, ker sem želel na prvo mesto postaviti Porsche re-imagined by Singer, ampak je na srečo v isti kategoriji še en Porsche, ki bi ga zagotovo parkiral v garažo. Po mojem bi bil 'kraljica garaže', ker bi se ga bal voziti in to je lahko samo 959. To je avtomobil, ki je prišel na trg ravno takrat, ko sem začel nekoliko bolj intenzivno lepiti posterje na steno in medtem ko Lamborghini Countach ter podobne zadeve niso bile po mojem okusu. Z izjemo Ferrarija F40. Porske 959 je bil eleganten, diskreten s krilcem zadaj ... 'nekaj' je pač imel. Potem pa še vsa ta fama z Ameriko, kjer ga nisi mogel registrirati. Celo Bill Gates je čakal 20 let na registracijo. To mu le še dviguje imidž, tudi v mojih očeh. Dejansko je to verjetno prvi avtomobil, ki bi ga parkiral v garažo.
  2. Ferrari F355: Čeprav nisem ljubitelj Lamborghinijev in Ferrarijev, je drugi avtomobil, ki bi ga imel v garaži Ferrari F355, ker je njegova oblika za mene osebno definicija Ferrrarija. Ni F40, ki je ultimativen Ferrari v mojih očeh, je pa oblikovno približek. Pred časom so bili cenovno še relativno dostopni, z ročnim menjalnikom in srebrno konzolo okrog njega ter zvokom bi definitivno kot drugi prišel v garažo. V garaži ne bi bil veliko, saj bi ga vozil ves čas, čisto vseeno pa bi mi bilo, ali je GTB, targa ali spyder. Samo da se ne bi vžgal, saj to bojda radi počno.
  3. Lancia delta HF Integrale: Tretji avtomobil, ki bi ga dal v sanjsko garažo,  ima nekoliko drugačen pedigre kot prva dva. V bistvu mi avtomobil sploh ni všeč, vendar pa zaradi svoje zgodovine v reliju in tega, kaj pomeni v svetu preprosto mora biti v sanjski garaži. To je Integralka, HF, ki bi ji ob bok (in ne kot četrti avto) postavil Lancio Themo 8.32, ker imam osebne spomine nanjo. Ne vem, kdo je z njim sredi 80. let prišel z ženevskega avtomobilskega salona – to je bilo 2500 let pred internetom – in mi prinesel Lancine kataloge. V njih sicer ni bilo Integralke, bila je običajna Delta, bila pa je tudi Thema 8.32 s krilcem, ki se dvigne in Ferrarijevim motorjem. Ta avtomobil je nekaj imel, pa še prave, britanske dirkaško zelene barve je bil z rjavim usnjem v notranjosti. Kar fasciniral me je. Sedaj gledam, da imajo kar simpatične cene in bi ga dal v garažo, če bi imel dovolj denarja, še prej pa jasno Integralko.
  4. Mercedes-AMG E 63S: To je moja fascinacija nad karavani. Ne vem zakaj, a zame je ultimativen in vsakodnevno uporaben avtomobil karavan, pa čeprav imam majhnega psa in nikoli ne nosim s seboj veliko prtljage. To je E63S AMG. Zakaj? Zaradi uporabnosti in predvsem zaradi zvoka. AMG s 4,4-litrskimi motorjem je nor! Še kakšen drug izpušni sistem slovenskega porekla bi mu namenil in bi bil zame ultimativni 'daily driver'.
  5. McLaren 720 S: Peti avtomobil, ki bi ga parkiral v svojo garažo, je spet popolna deviacija od prejšnjega. No, niti ne popolna, saj si po moči niti nista tako različna, a je tu zgolj in samo zaradi oblike, saj mi je od sodobnih superšportnikov najlepši. Sprednje, rahlo deljene luči, notranjost, zadnje krilce, kako se dvigne in kako je integriran – preprosto gre za avtomobil, ki mi trenutno med športniki predstavlja vrh. Drži, da imamo P1, imamo Speedtaila in vse te zadeve, a ti res ekstremni hiperšportniki niso po mojem okusu, so preveč ekstremni in ni pomembno, koliko denarja imam, tovrstni avtomobili pač ne bi prišli v mojo garažo. Niti Chiron ali Zonda, to so avtomobili, s katerimi nimaš kaj početi. Avtomobili, s katerimi se zapelješ enkrat na mesec, nato pa ga zapelješ v garažo, ker ne glede na to, koliko denarja imaš, se s Chironom ne boš vozil po Ljubljani, ker ti ga bo škoda. In to je brez veze. 720 S je ravno tak avtomobil, pri katerem si misliš, če imaš neomejeno količino denarja, »nič ne de, če platišče opraskam, ga bom pa zamenjal.«

Kater avtomobil vozite trenutno?

(smeh) Vozim Focus karavana, 1.6 dizla, starega pet let. Ko sem ga kupoval, je bilo moje vodilo, da moram imeti udoben avto z veliko prostora, ki me bo pripeljal od točke A do točke B. Verjetno ej bil to šele drugi avtomobil v življenju, ki sem ga kupil izključno racionalno, brez kančka čustev. Cena je bila dobra, ohranjenost je bila dobra, ker je bil kot nov ... Očitno imam pri avtomobilih triletno obdobje, ko mi je nekaj všeč, saj sem ravno sedaj v fazi, ko bi ga rad zamenjal. Preprosto se naveličam avtomobilov.

Kateri je bil vaš prvi avto po opravljenem vozniškem izpitu?

Yugo 55 A - Amerika. In ta 55 ter A ni delalo na avtomobilu nobene razlike, meni pa se je zdelo blazno fino, da ni klasični 45, kot so jih imeli vsi drugi. Bil je bele barve, vem, da ga je kupila moja babica, potem pa ga je, ko je babica kupila Renault 5 (ja, to so bili tisti časi), vzela moja mami in nato sem si ga počasi prisvojil jaz, saj mi ga nikoli ni zares dala. Spomnim se prvega dne, ko sem naredil vozniški izpit, ko sem hodil na moščansko gimnazijo in sem prišel domov s popoldanskega turnusa, okrog pol sedmih, sedmih zvečer. Takrat sem imel punco, ki je živela tako daleč, da bi do nje hodil pol ure, z avtobusom pa bi potreboval pet minut. Ampak ne, vzeti sem moral avto, zato sem klical očeta ter mu rekel, da bom vzel avto. »Kako boš vzel avto?« »Ja izpit sem opravil danes.« »Ampak čakaj...« »V redu, adijo.« In tako se je začelo, dejansko mu nisem dal nobene druge možnosti in to je bil avtomobil, ki me je pripeljal kamorkoli. Z njim si lahko divjal, pa se nisi mogel ubiti, ker ni šel nikamor. Imel pa si občutek, da greš 200. Tako da je bil iz tega naslova zelo varen, žal pa je na koncu doživel zelo klavrno usodo, saj smo ga podarili samo zato, da smo se ga znebili.

Prodajo katerega avtomobila najbolj obžalujete?

Honda Civic 1.6 VTI Hatchback. To je avtomobil, ki ima zelo zanimivo zgodbo. Jaz sem ta avtomobil poznal od dneva, ko je bil kupljen, ker so ga imeli v družini moje prijateljice. Na koncu, nekje okrog leta 2004, je prišel v roke njenega dedka, ker je od leta 1996 veliko časa preživel v garaži, pa je imel, ko sem ga kupil leta 2005, zgolj 45.000 prevoženih kilometrov. Ta avto sem hotel imeti, zmenila sva se in ponudil mi je dobro ceno, saj za dedka 1.6 VTI pač ni primeren. Spomnim se, da me je pri tem avtomobilu najbolj fasciniralo, ko se je vključil VTEC in je bil občutek tak, kot bi se vklopilo turbo puhalo. Zvok in predvsem to, da kljub temu, da mu nisem prizanašal, večjih stroškov z izjemo rednih servisov in potrošnega materiala nisem imel. S tem avtomobilom ni šlo nič narobe, niti najmanjše težave nisem imel, menjal pa sem gume, olje, filtre ter zavore. Tega avtomobila mi je še danes iskreno žal in mi ga je bilo žal že pol leta po tem, ko sem ga prodal ter kupil Volva S60, saj sem imel po treh letih občutek, da sem dovolj star in da potrebujem resen avtomobil.

Kako intenzivno spremljate avtomobilske novosti in katerih se najbolj veselite?

Preveč intenzivno! Po domače to pomeni, da vsak dan. Česar se najbolj veselim je, klasično, nova Octavia. To pa zato, ker mi je oblikovno všeč, je oziroma bo cenovno dostopen avtomobil, gledal sem češke cene in niso ravno dostopne. Kot sem sicer že omenil, sem obseseden s karavani in 'oversized' Čehinje z nahrbtnikom so mi bile vedno všeč. Nova Octavia je avto, ki bi ga lahko kupil v bližnji prihodnosti in ki ga bom šel kmalu pogledat. Všeč mi je tudi, da ga imajo v salonu Autocommerce GT-R Pro, kamor ga ne bom šel pogledat, saj bi izpadel kot najstnik, ki se mu sline cedijo od vsepovsod.

Bencin ali elektrika?

Bencin. Čeprav ta navor iz 'nule' navzgor in čeprav je ta klasična elektrika v redu za mestno vožnjo, za kaj več pa ne, bi pri dražjih, kot so Tesla in podobni, zaradi zmogljivosti vseeno nekoliko razmislil. V osnovi ostaja najbolj zanimiv bencin.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri