Se še spomnite tiste Škode, ki se jo je oprijel naziv “hiljadu malih briga”?

V spomin na model 1000 MB je v Škodinem tovarniškem muzeju odprta posebna razstava, na ogled so tudi redko videni prototipi.

Minilo je 60 let od svinčenih časov, ko so pri takrat še češkoslovaški Škodi začeli izdelovati legendarni model 1000 MB.

Škoda

V nekdanji Jugoslaviji so kupci oznako hitro poimenovali “hiljadu malih briga” (tisoč majhnih skrbi), saj avtomobil ni slovel po zanesljivosti.

Tovarniški muzej se zdaj s posebno razstavo spominja takrat sodobnega družinskega avtomobila z motorjem zadaj in povsem jekleno karoserijo - od prvih zamisli o osnovnem konceptu prek razvoja prototipa in priprav na serijsko proizvodnjo do uvajanja na trg in proizvodnje naslednikov, z zadaj nameščenim motorjem.

Škoda

V muzeju v Mladi Boleslav bo do 5. Januarja prihodnje leto prikazanih 14 vozil iz zgodovine modela. Na ogled so med drugim prototipa 976 in 988 iz petdesetih let prejšnjega stoletja, dirkalniki Formule 3 na osnovi Škode 1000 MB ter različne serijske različice 1000 MB in MBX. Poleg tega je predstavljen tudi prehod znamke na samonosne karoserije in koncept pogona na zadnja kolesa. Poleg razstavnih eksponatov se obiskovalci lahko informirajo tudi preko video zaslonov ali pa se

Škoda

fotografirajo v foto kotičku z repliko različice MBX coupé, ki so jo izdelali le v okoli  2500 primerkih.

Škoda je model 1000 MB začela razvijati sredi petdesetih let prejšnjega stoletja z različni prototipi z različnimi koncepti pogona ter karoserijskimi različicami z dvema in štirimi vrati. Po obsežnih testiranjih v ekstremnih vremenskih razmerah so na koncu avtomobil dodelali do serijske izvedbe.

Škoda

To je bil prvi serijski model znamke, pri katerem je bil motor nameščen zadaj pod moderno, lahko in samonosno karoserijo. Hkrati je bil MB prvi pravi množični avtomobil  v zgodovini Češkoslovaške.

Škoda

Vsako leto so jih izdelali po več kot 100.000  in Škoda 1000 MB je bila v svojem času zaradi  tehnologije, visoke stopnje udobja in sveže oblike, v vrhu svojega razreda.

Brez takrat modernih načinov proizvodnje uspeh MB verjetno ne bi bil tako velik. Na primer, pred 60 leti so edinstven češkoslovaški patent za tlačno litje aluminija uporabljali v obsežni proizvodnji avtomobilov v glavnem obratu v Mladi Boleslav.

Škoda

Model 1000 MB so sestavljali v 80 hektarjev   velikem, popolnoma novem delu proizvodnega obrata. V prvih petih letih je bilo izdelanih več kot 443.000 primerkov, od katerih je znamka več kot polovico izvozila v desetine držav po vsem svetu. Koncept vozila se je izkazal tudi na številnih dirkah in relijih. V nenehnem razvoju in posodabljanju je bil četrt stoletja glavni steber modelne serije, preden je s Škodo Favorit nastopila moderna doba.

Novo na Metroplay: "Ker hočeš ustrezati svojemu klientu, veš, da bo polomija" | Zoran Gabrijan