Se tudi temu izjemnemu avtomobilu izteka njegov čas?

Volkswagen praznuje dve desetletji modela, ki se je katapultiral na sam vrh segmenta prestižnih športnih terencev

Touarega so skupaj s sorodnim modelom Porsche Cayenne, razvijali pod kodnim imenom "Colorado". Takratni prvi mož Volkswagna Ferdinand Piech je novinca sprva nameraval ponuditi tudi vojski, saj je bila platforma primerno robustna – s stalnim štirikolesnim pogonom in reduktorjem za terensko uporabo. Hkrati je raven udobja močno presegla običajnost v svojem razredu, pri materialih pa  je Touareg lahko celo nadigral Cayenna: v notranjosti so bili številni elementi iz limuzinskega Phaetona luksuznega razreda, še enega najljubšega projekta Ferdinanda Piëcha. Kombinacije kovine in lesa so bile neprekosljive v svojem plemenitem videzu, medtem ko je notranjost Cayenna bolj odražala varčevalne ukrepe takratnega šefa Porscheja Wendelina Wiedekinga.

leta 2006 je prišlo do manjše prenove, s katero je sprednji del dopolnil kičast kromiran okvir, ki je postal  značilnost Volkswagnovih modelov.Touareg je imel sprva 3,2- litrski bencinski vrstni šestvaljnik s 162 kilovati (220 KM) in 5,0-litrski V10 TDI z 230 kilovati (313 KM), kmalu sta sledila še petvaljni TDI in osemvaljni bencinski motor. Odvisno od motorja je bil na voljo ročni ali samodejni menjalnik, vselej z reduktorjem, sredinskim diferencialom z možnostjo zapore in z dodatnim diferencialom z omejenim zdrsom za zadnjo premo. A to še zdaleč ni bilo vse. Leta 2004 je Touareg prišel na ceste s 6,0-litrskim W12, ki je razvil 331 kilovatov (450 KM), leta 2007 pa se je turbodizelskemu V10 TDI pridružila različica R50, ki so ji povečali moč na 258 kilovatov (350 KM).

Druga generacija Touarega je bila predstavljena v začetku leta 2010 in je hkrati pomenila konec presežkov. Nižje teže in razvojnih stroškov ni zagotovila le lahka konstrukcija, temveč tudi opustitev kompleksne terenske tehnologije. Ponudbo motorjev so sedaj sestavljali le šest- in osemvaljni motorji, prvič pa je bil na voljo hibrid s sistemsko močjo nič manj kot 279 kilovatov (380 KM). Notranjost je bila manj impresivna od prvega Touarega, leta 2014 pa je bila izvedena manjša prenova.

tretja generacija je pomenila še en velik korak naprej: Touareg, predstavljen leta 2018, je prešel na novo tehnično osnovo, ki si jo deli ne le z Audijem Q7 /Q8 in Porschejem Cayennom, ampak tudi z Bentleyem Bentaygo in Lamborghinijem Urusom. To je omogočilo ponovno zmanjšanje teže, čeprav je bil Touareg še večji. Stilsko ta generacija izstopa z ogromno masko, prvič pa je bil na voljo priključnohibridni pogon, izpeljan iz bencinskega motorja V6. Senzacionalni 4,0-litrski V8 TDI s 310 kilovati (422 KM) na voljo le eno leto; ta izjemno čist, varčen in močan motor, s katerim Skupina VW je ponovno imela popolnoma edinstveno prodajno ponudbo. Touareg V8 TDI med poznavalci velja za piko na i in tehnično poslastico, notranjost pa odlikuje natančna izdelava in infozabavni zaslon enormnih dimenzij, ki bi moral biti dejansko vgrajen v ustavljeni Phaeton II.

Prihodnost Touarega je nejasna zaradi evropsko začrtane poti v elektrifikacijo, verjetno pa je v načrtu še  ena večja prenova. V ZDA, kjer se bodo verjetno še naprej zanašali na motorje z notranjim zgorevanjem, že dolgo ni več na voljo, ker se ne ujema s trenutnim pozicioniranjem znamke. Drugod, na primer na Kitajskem, ima veliko bazo oboževalcev, številni kupci v Evropi pa tudi ne bi radi ostali brez tega izjemnega avtomobila, edinega, s katerim je Volkswagen še prisoten v luksuznem razredu.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del