Sintetična goriva: obeta se velikanski korak naprej

7. 12. 2020 | Jure Šujica
Deli

V prihodnjih letih naj bi nemška koncerna proizvedla več 100 milijonov litrov tovrstnih goriv.

Sintetična goriva postajajo ena izmed vedno bolj zanimivih alternativ tako elektriki, kakor tudi fosilnim gorivom, saj gre za neposredno zamenjavo, brez da bi bilo potrebno spreminjati pogonsko tehnologijo. O njih smo nekaj več pisali že v oktobrski številki revije Avto magazin, da pa gre za zanimivo rešitev in morebitno naložbo za prihodnost pa so mnenja tudi pri Porscheju. V sodelovanju s Siemensom ter še nekaj drugimi partnerji so namreč v Čilu zasnovali velikopotezni projekt, s katerimi bi utegnili tovrstni tehnologiji pomagali narediti velik korak naprej.

Konzorcij podjetij se bo tako lotil proizvodnje goriv v provinci Magallanes na jugu Čila, kjer bodo vzpostavili pilotni projekt objekt, poimenovan Haru Oni, s pomočjo katerega naj bi že v letu 2022 proizvedli 130.000 litrov sintetičnega goriva. Številke naj bi nato skokovito narasle, saj naj bi že do leta 2024 izdelali 55 milijonov, v letu 2026 pa bo po trenutnih načrtih količina narasla že na 550 milijonov litrov.

Čile kot idealna lokacija

»Elektromobilnost je ena izmed glavnih prioritet pri Porscheju. E-goriva so na drugi strani povsem enakovredna alternativa – če so proizvedena v predelih sveta, kjerje na voljo presežek obnovljivih virov energije. So dodatni element na poti do dekarbonizacije, njihova prednost pa je v tem, da jih lahko uporabljamo že v vozilih s klasičnimi motorji, priključnih hibridih, hkrati pa jih je moč črpati na klasičnih bencinskih črpalkah,« je dejal Oliver Blume.

Siemens in Porsche sta se za postavitev projekta v Čilu odločila prav zaradi ugodnih klimatskih pogojev v regiji. Država se namreč nahaja na obali Tihega oceana, zaradi česar je izpostavljena močnim vetrovom, prav veterna energija pa je kličnega pomena pri izdelavi sintetičnih goriv. Siemens bo sicer za izvedbo projekta s strani nemškega Ministrstva za gospodarstvo prejel enkratno subvencijo  v višini osmih milijonov evrov.

V koncernu Volkswagen imajo s tovrstnim gorivom sicer že nekaj izkušenj. ne nazadnje je bil na tem področju pred leti precej aktiven tudi Audi, ki mu je uspelo izdelati nekaj litrov tovrstnega goriva, a je bil projekt nato zaustavljen. Veeno pa je v zadnjem obdobju tudi po zaslugi razvoja potrebne energije zanimanje za sintetična goriva znova pričelo naraščati. Nenazadnje o uvedbi sintetičnih goriv kot edine opcije razmišljajo tudi v formuli 1.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"