Škoda in Volkswagen: 30 let uspešnega partnerstva, ki ga je zanetil Favorit

23. 3. 2021 | Jure Šujica
Deli

Tudi v Sloveniji priljubljeni nekdanji model češke znamke je nenazadnje posredno kriv, da Škoda danes ni v francoskih oziroma švedskih rokah.

Avtomobilska znamka Škoda velja danes za eno izmed bolj priljubljenih med evropskimi, pa tudi med slovenskimi kupci, k temu pa pripomore relativno ugodna cena vozila glede na vsebino. Češka avtomobilska znamka se namreč pri izdelavi svojih vozil v veliki meri opira na tehniko znamke Volkswagen, prav omenjena znamka pa je v največji meri zaslužna za to, da Škoda, eno izmed najstarejših imen v avtomobilski industriji v Evropi sploh še živi.

Leta 1895 ustanovljeno podjetje, ki je avtomobile začelo izdelovati leta 1905 je namreč po koncu druge svetovne vojne, v štirih desetletjih socializma, ki je vladal v nekdanji Češkoslovaški počasi a vztrajno izgubljala stik s svetovno avtomobilsko industrijo. Hkrati je slabo (državno) vodenje podjetja poskrbelo, da so tudi ambiciozni in ob začetku razvoja sodobni avtomobili, kakršen je bil Škoda Favorit na trg prišli zastareli in nezanimivi.

Močan partner nujen za preživetje in preboj

Z bližanjem konca skupne države se je tako na videz bližal tudi konec avtomobilske znamke, do katerega pa naposled vseeno ni prišlo. 28. marca 1991 je namreč prišlo do podpisa pogodbe med Škodo in Volkswagen, po zaslugi katere je češka znamka prešla v popolno lastništvo nemškega avtomobilskega velikana. A zgodba obeh znamk se nikakor ni začela tedaj, pač pa že kako desetletje pred tem, povezani pa so bili prav s Favoritom.

Na jugu napovedano obilno sneženje: meteorolog pojasnil, koliko bi lahko zapadlo

Škodina nova kompaktna kombilimuzina je namreč rezultat lastnega razvoja znamke, vendar pa so nato pred lansiranjem na trg in po tem, ko so v Wolfsburgu opustili idejo o izdelavi novega modela v Mladi Boleslav sprejeli odločitev, da 'posvojijo' in novemu avtomobilu namenijo nemško tehniko. S tem je tudi nastal nov svoboden avtomobil znamke, hkrati pa je postalo jasno, da Škoda za preboj na trge po Evropi in svetu potrebuje novega partnerja.

Za partnerstvo v Škodi se je tako ob prelomu desetletja, leta 1990 borilo kar 24 podjetij, v finalni izbor pa se jih je nato uvrstilo osem – med njimi tudi naveza Renault-Volvo. A sodelovanje z nemško znamko in po mnenju češkega političnega vrha boljša vizija sta očitno pretehtala. 21. decembra 1990 je bil tako podpisan sporazum o sodelovanju, ki je bil dokončno zapečaten s podpisom druge pogodbe 28. marca, v sklopu katere je Volkswagen postal tudi 31-odstoni lastnik podjetja. Preostalih 68 odstotkov so pri nemški znamki kupili do leta 2000.

Ob boku, Volkswagna, Seata in Audija

Prvi novi model Škode po Favoritu je bil leta 1994 je bila Felicia, naslednik Favorita, pravi preboj pa je nato prinesla Octavia, model, s katerim je postalo jasno, da Škoda postaja vse bolj pripravljena tudi za nastop na zahtevnejše trge. Za to so poskrbeli tudi pri Volkswagnu, kjer so za izdelavo novega modela namenili svojo sodobno platformo A4 namenjeno tudi Golfu četrte generacije, pa tudi Seat Leonu in Audiju A3 ter Audiju TT.

Octavia je od predstavitve leta 1996 postala najstarejši član družine Škodinih vozil, hkrati pa tudi najbolje prodajan model znamke. In Škoda, želje po osvajanju svetovnih trgov so se uresničili. Trenutno ima namreč češko podjetje prodajne salone razpršene v več kot 100 državah po vsem svetu, število zaposlenih pa se je iz 17.000 leta 1991 do danes povečalo na 42.000.

Preberite še:

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec