Ustanovitelj nekdaj največje avtomobilske znamke na področju Avstro-Ogrske je kariero začel kot asistent v knjigarni, prvi avtomobil pa predstavil pri starosti 37 let.
Če spremljate našo rubriko 'Zgodovina avtomobilskih znamk', verjetno veste, da sta za nastanek avtomobilske znamke Škoda odgovorna dva gospoda, Vaclav Laurin in Vaclav Klement. Čeha sta namreč leta 1895 začela izdelavo koles, nato pa sta se že leta 1905 – šest let po začetku izdelovanja motorjev – odločila sestaviti prvi avtomobil, s tem pa je nastala prva češka avtomobilska znamka, Laurin & Klement, ki se je nato leta 1925 preimenovala v Škodo.
Te dni češka znamka slavi, razlog za to pa je 150. obletnica rojstva mlajšega izmed obeh Vaclavov, Klementa. Ta se je namreč rodil 15. oktobra 1868 v kraju Velvary, le kakšnih 20 kilometrov severozahodno od Prage oziroma 30 kilometrov zahodno od mesta Mlada Boleslav, kjer sta sedež in tovarna znamke Škoda.
Kljub uspehu skromen
Prav Klement je bil tisti, ki je od obeh partnerjev najbolj zaslužen za nastanek avtomobilske znamke Škoda. Čeprav je kariero začel kot asistent v knjigarni in pozneje prevzel posel, je v prostem času rad kolesaril. Sčasoma se je zato lotil prodaje koles, pozneje pa je s pomočjo mehanika iz Turnaua, Vaclava Laurina, zagnal delavnico za popravilo in pozneje še za proizvodnjo koles, leta 1905 pa je nato na cesto zapeljal prvi avtomobil.
Klement je sicer v zasebnem življenju menda veljal za skromnega človeka, hkrati pa naj bi se predstavljal kot uspešen poslovnež in družaben človek. Po njegovi zaslugi naj bi med prvo svetovno vojno številni njegovi delavci predčasno zapustili bojišče zaradi potreb po delovni sili v tovarni. Umrl je leta 1938, dva meseca pred 70. rojstnim dnevom in osem osem let za svojim poslovnim partnerjem Vaclavom Laurinom.