Pri Škodi so odprli nov virtualni razvojni center, ki bo razvojnikom omogočil izkušnjo in občutek začetnih idejnih rešitev.
V novem virtualnem razvojnem centru je za povprečnega obiskovalca najmanj zanimivo največje delovno mesto, velika dvorana, ki jo je mogoče po potrebi pregraditi (in akustično ločiti) na dve manjši. Tu sta dva velikanska zaslona z ločljivostjo 8K in posebna osvetlitev za simulacijo vseh svetlobnih pogojev, vključno s sončnim dnem. Minimalističen, strog prostor je namenoma zasnovan tako, da na zaslonu avtomobil v razvoju čim bolj izstopa.
V glavni dvorani si je mogoče ogledati dva prototipa avtomobila v različnih stopnjah razvoja in jih primerjati z virtualnimi modeli na velikih zaslonih. Tukaj lahko razvojniki ocenijo površine avtomobilske karoserije in primerjajo prototipe s tem, kar vidijo na virtualnih modelih. V tem prostoru sprejemajo odločitve o obliki serijskega avtomobila. Glavna prednost digitalizacije je preklop med nivoji opreme in različnimi avtomobili v istem položaju v eni sami sekundi in takoj so opazne razlike med trenutno različico avtomobila in njegovim "naslednikom".
Dotik neobstoječe notranjosti
Drugo delovno mesto, ki spet združuje fizične prototipe avtomobilov z virtualno in razširjeno resničnostjo, je namenjeno predvsem notranjosti. V virtualni resničnosti ali tudi v grobi maketi notranjosti, sedenje na sedežu z virtualnimi očali na glavi, omogoča razgled po notranjosti bodočega avtomobila z vseh mogočih zornih kotov, raziskovanje ergonomije in dobesedno občutenje bodoče notranjosti, ki ni nujno, da obstaja v fizičnem modelu.
Za ovrednotenje posebnih podrobnosti ergonomije upravljanja avtomobila ima virtualni razvojni center namensko projektno središče, namenjeno testiranju uporabniške izkušnje. Na voljo je tudi poseben simulator, ki na treh zaslonih pred voznikom projicira vožnjo v prometu. Voznik v simulatorju, ki ustreza avtomobilu, lahko dela z uporabniškim vmesnikom in nato dobi naloge, ki jih mora opraviti med vožnjo. To je lahko navodilo za spremembo nastavitve notranje temperature, iskanje elementa v meniju itd. Razvijalci ves čas spremljajo, koliko pozornosti mora voznik posvetiti nalogi in kako to vpliva na njegovo sposobnost vožnje.
Občutek v simulatorju je poseben
Občutek biti "za volanom" takšnega simulatorja je res poseben. Nekaterim ljudem se lahko zdi izkušnja premikanja po zaslonu pred njimi malce neprijetna in na delo v simulatorju se je treba nekoliko navaditi – krmilni elementi avtomobila so na primer nekoliko bolj občutljivi, kot se zdi v resnici, vendar gre bolj za uskladitev pričakovanj z zmogljivostmi simulatorja.
Škoda za testno ekipo uporablja predvsem svoje zaposlene iz vseh oddelkov podjetja, ki predstavljajo vzorec običajnih uporabnikov. Sedenje v simulatorju, kjer gibanje voznikovih oči spremljajo posebna očala in vse, vključno s prenosom vožnje, pretvorijo v diagrame, je izjemno odgovorno in dolgotrajno delo. Samo izpopolnjevanje informacijsko-razvedrilnega uporabniškega vmesnika avtomobila zahteva več tednov priprav in testiranja.
Odlična izkušnja je tudi četrto delovno mesto, kjer lahko razvojniki preizkusijo skoraj vsako notranjo konfiguracijo. Obstaja poseben modularni okvir, ki omogoča namestitev sedežev, armaturne plošče, stopalk, volana in drugih elementov v notranjosti avtomobila v skoraj vseh položajih. Nato lahko s pomočjo očal za navidezno resničnost raziščejo celotno postavitev, kot so jo predlagali oblikovalci.
Bistvo virtualnega razvojnega centra je podiranje meja med virtualnim in resničnim svetom, pospeševanje razvoja in prihranka časa in sredstev pri prototipih. In seveda razvojnikom omogoča, da avtomobil občutijo veliko prej, kot je bilo mogoče do sedaj.
Preberite še: