Med nimi je tudi reinkarnacija dirkalnika Monte Carlo, s katerim je Škoda na istoimenskem reliju slavila pred 85 leti.
Avtomobilska znamka Škoda je lansko leto praznovala velik jubilej in sicer 125. obletnico nastanka podjetja (in pa 115. obletnico izdelave prvega avtomobila), s praznovanji ob obletnici pa nadaljujejo tudi v letošnjem letu. In ker se je v tem obdobju v Škodinih oblikovalskih studiih in delavnicah rodilo kar nekaj legendarnih modelov, ki danes veljajo za cenjene zbirateljske modele, so se pri znamki iz sicer malo znanega mesta Mlada Boleslav odločili izdelati moderne reinkarnacije omenjenih avtomobilov.
Eno izmed reinkarnacij smo sicer nedavno že predstavili in sicer Felico Cabriolet, enake usode – reinkarnacije v obliki slik – pa so bili deležni tudi nekateri bolj ali manj legendarni modeli, od dirkških do povsem vsakdanjih in tudi takšnih, za katere velika večina avtomobilskih navdušencev verjetno sploh ni vedela, da obstajajo. Ste recimo vedeli, da je Škoda v 70. letih prejšnjega stoletja izdelala tudi svoj prvi avtodom?
Dom na štirih kolesih so tedaj ustvarili na osnovi lahkega dostavnika 1203, ki je nastajal med letoma 1968 in 1990, uporabljali pa so ga za najrazličnejše naloge – prevoz blaga in oseb, pa tudi za protokolarne potrebe, zahteve policije in še bi lahko naštevali. Za njegovo sodobno podobo je na drugi strani poskrbel Daniel Hájek, pri njegovem snovanju pa je v obliko vključil tudi naprej segajoč pokrov motorja in masko, s katero je imel tudi največ dela, saj ni želel ustvari preveč opaznega retro efekta. Se je pa ob tem odločil tudi za uporabo elementa, ki ga izvirnik ni imel in sicer vgradnjo dvižne strehe zaradi katere je – oziroma bi bil ob realizaciji – v obliki avtodoma še nekoliko bolj uporaben.
Znamke Škoda, vsaj v obliki, kakršni jo poznamo danes pa skoraj zagotovo ne bi bilo, če ne bi leta 1905 na cesto zapeljala Škoda Voiturette. Času primerno je šlo seveda za precej enostaven avtommobil, dvosedežni kabriolet brez vrat in z obilico pozlačenih elementov, številne izmed teh elementov pa je v svoj koncept vnesel tudi ena izmed članic aktualne Škodine ekipe oblikovalcev, Yuhan Zhang.
Novemu konceptu pa je 26-letna kitajska avtomobilska oblikovalka namenila tudi vlogo, ki naj bi mu po njenem mnenju najbolj ustrezala. Avtomobil, ki bi nastal na podlagi omenjene študije naj bi namreč omogočal povsem avtonomno vožnjo, 'zaposlili' pa naj bi ga v Pragi, kjer bi služil za prevoz turistov, ki bi medtem lahko uživali v opazovanju mesta.
V več kot stoletje dolgi zgodovini Škode pa je pomemben del njene zgodoine igral tudi motošport oziroma reli, kjer je Škoda s Fabio prisotna še danes. Izmed vseh reli dirkalnikov, ko so zatopali barve češke znamke pa sta med najbolj prepoznavnimi zagotovo modela Monte Carlo in 130 RS.
Pri prvem gre za odprti dvosedežni dirkalnik, ki se zgleduje po modelu izpred Druge svetovne vojne, zaradi česar je po zaslugi Škodinega notranjega oblikovalca Ljudmila Slavova oblikovan precej minimalistično. »Monte Carlo je eden izmed najlepših avtomobilov vseh časov, navdušuje pa me tudi njegova zgodovina. Gre za okusen iz izjemno eleganten avtomobil,« je pojasnil Slavov, ki pa je koncept vseeno oblikoval precej po lastni ideji in tako z izvirnikom potegnil le malo vzporednic.
Precej drugačna pa je zgodba koncepta 130RS, ki se že na prvi pogled močno zgleduje po izvirniku. »Želel sem osvežiti podobo izvirnika, ne pa je spremeniti. Obdržal sem bistvo in prepoznavne linije vozila, hkrati pa mu dodal nekaj prepoznavnih elementov sodobnih WRC dirkalnikov,« je dejal Aymeric Chertier ob predstavitvni še zadnjega koncepta.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj