Za njen navdih je služila balerina Eleanor Velasco Thornton, Charles Sykes pa jo je upodobil kar dvakrat.
Avtomobilska znamka Rolls-Royce velja za najstarejšo še aktivno britansko avtomobilsko znamko, skoraj enako slavna kot znamka pa je tudi baletna plesalka, zaščitni znak Spirit of Ectasy oziroma Eleanor, ki še danes krasi maske hladilnika na vseh novih avtomobilih, ki pripeljejo iz Goodwooda. Kar težko si je tako predstavljati, da slovita silhueta ni bila nameščena na vseh njihovih vozilih. A kar nekaj začetnih let je bilo tako.
Zaščitni znak 117 let stare znamke je namreč svoj okrogli jubilej, 110. rojstni dan, praznoval ravno minuli vikend, šestega februarja, za njen nastanek pa pravzaprav niso odgovorni pri Rolls Roycu. Sloviti kipec, sprva visok 18 centimetrov je namreč nastal na pobudo barona Johna Montaguja, ki je leta 1909 svojemu prijatelju ter varovancu Chalesu Robinsonu Sykesu naročil izdelavo kipca, s katerim bi okrasil svojega novega Rolls-Royca Silver Ghost.
To je bil namreč čas, ko je je vse Rolls-Royce še vedno krasila le preprosta ploščica z imenom znamke na maski hladilnika, številni premožni avtomobilski navdušenci pa so si svoje prestižne avtomobile radi okrasili z lastnimi kipci, pri čemer so se nekateri izmed njih upravi podjetja zdeli precej 'neprimerni'. Claude Johnson, upravnik znamke je zato leta 1910 dobil nalogo poiskati kipec, zaščitni znak, ki bi krasil njihove avtomobile.
Sykes je leta 1909 sloviti kipec izdelal po podobi balerine in Montagujeve skrite ljubezni, Eleanor Velasco Thornton, ki jo je upodobil v bronastem kipcu in s kazalcem preko ust (s čimer je želel 'utišati' skrito romanco). Ko je Johnson leto dni prišel do Syksa s svojim naročilom, se je umetnik znova spomnil na mlado, še ne 22-letno plesalko ter nedavno narejen kipec in ga predelal v današnjo podobo, ob tem pa dejal, da gre za (prevedeno) 'graciozno malo boginjo, Duh Ekstaze (Spirit of Ectasy), ki je potovanje izbrala kot največje zadovoljstvo in pristala na nosu motornega pokrova Rolls-Royca, kjer uživa v svežini zraka in glasbi svoje plapolajoče obleke.'
Čeprav pri Rolls-Roycu nad izbiro sprva niso bili navdušeni, pa je kipec vseeno postal zaščitni znak znamke in tako ostaja vse do današnjih dni. A nekaterih sprememb je bila Spirit of Ectasy vseeno deležna. Po letu 1951 je namreč iz nje izginil pripis "Charles Sykes, February 1911," hkrati pa se je nekoliko skrčila in je tako na sodobnih avtomobilih znamke visoka le še 9,5 centimetra.
»Kot zaščitni znak Spirit of Ectasy predstavlja še precej več kot le naše podjetje, naše avtomobile. Našim kupcem predstavlja pomenljiv simbol, ki univerzalno predstavlja uspeh, prizadevanje, dosežke in družbeni položaj, ki ga uživajo. S svojo lepoto, preprostostjo, redkostjo in eleganco pooseblja vse, česar si naši kupci želijo – in najdejo – v svojih avtomobilih znamke Rolls-Royce,« je ob okrogli obletnici dejal Torsten Müller-Ötvös, generalni direktor znamke.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere