Tri leta po nakupu: kje je par Mercedesov vreden milijon in pol evrov, ki jih je kupila Slovenija?

19. 8. 2022 | Jure Šujica
Deli

Avta sta še vedno zavita v tančico skrivnosti.

Svetovni voditelji in pa vlade so se vajeni naokrog voziti s prestižnimi avtomobili, običajno nemškega porekla. To pa velja tudi med obiski v tujini, ko države gostiteljice (izjema so ZDA, kjer njihov predsednik po svetu vselej potuje z lastno limuzino) visokim gostom običajno same priskrbijo primerne avtomobile, ki so običajno še precej dražji, kot jih uporabljajo domači politiki – v izogib morebitnim incidentom ali atentatom pa tudi precej bolj varni.

Preberite še: Na kratko: Mercedes-Benz S 350 Blue TEC

Čeprav Slovenija velja za relativno varno državo, pa se je pred tremi leti tedanja vlada pod vodstvom takratnega premierja Mira Cerarja odločila, da za prevoz tujih državnikov kupi dva Mercedes-Benza S600 Guard. Gre za posebno različico avtomobila z balistično zaščito, omenjena avtomobila s težo 4.160 kilogramov pa naj bi bila opremljena z najvišjo stopnjo zaščite, ki jo ponuja nemški avtomobilski proizvajalec.

Nakup obeh avtomobilov je tedaj dvignil precej prahu, saj naj bi za vsakega izmed njiju po podatkih ERAR-ja (vlada ali policija, ki je bila določena za upravljanje z avtomobiloma teh podatkov nista želela razkriti) odšteli 816.543 evrov, zato so se številni spraševali, ali takšna avtomobila v Sloveniji res potrebujemo.

Še vedno v strogi tajnosti

Pri Avto magazinu smo se zato odločili preveriti, kaj se dogaja z omenjenima voziloma. Žal pa na policiji odgovarjajo, da zaradi 11. člena Zakona o javnem naročanju na področju obrambe in varnosti o avtomobilih še naprej ne smejo razkrivati nobenih informacij, kar vključuje tudi posredovanje uradnih fotografij vozil.

So nam pa zato potrdili, da sta obe vozili še naprej v redni rabi. Ker sta namenjeni prevozu tujih državnikov sta bili zato največ v uporabi v času slovenskega predsedovanja med 1. julijem in 31. decembrom lansko leto, kljub temu pa sta vozili še vedno relativno nedotaknjeni. V treh letih od nakupa so z njima namreč prevozili le okrog 20.000 kilometrov.

Zaradi visoke nakupne vrednosti in relativno redke uporabe bosta zato oba avtomobila v državni floti predvidoma ostali še dolgo časa. Koliko je po besedah Draga Menegalije, tiskovnega predstavnika policije, težko napovedati. Ko se bo avtomobil poslovil iz redne rabe pa bo na podlagi ocene tehnično strokovne službe sprejeta usoda vozila. A če bi ga prodajali danes, bi bila cena zanj še vedno astronomska. Redki primerki podobne starosti namreč v tujini še vedno stanejo okrog pol milijona evrov.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj