Od leta 1966 je sestavni del več kot 20,4 miljiona vozil, ki so jih izdelali
V avtomobilski industriji poznamo glede na zasnovo kar nekaj tipov motorjev z notranjim izgorevanjem in čeprav velja za enega izmed starejših (Karl Benz ga je predstavil že leta 1897), je bokserski ali protibatni motor v tem segmentu eden izmed najredkeje uporabljenih. Medtem ko gre za relativno razširjeno zasnovo v svetu letalstva, ga med večjimi avtomobilskimi proizvajalci lahko srečamo le še v ponudbi znamk Porsche in Subaru. Prav japonska znamka pa v teh dneh praznuje 55 let od predstavitve prvega avtomobila s tovrstnim motorjem.
Maja 1966 je namreč luč sveta uzrl Subaru 1000, prvi japonski avtomobil s pogonom na sprednji kolesni par in hkrati prvi japonski avtomobil s protibatnim vodno hlajenim motorjem, v tem primeru s prostornino enega litra in štirimi valji in začela se je pisati zgodovina. Subaru je namreč omenjen koncept prav hitro 'posvojil' in hitro začel vgrajevati v svoje avtomobile, tudi zmagovite reli dirkalnike, tako pa je ostalo vse do današnjih dni.
Posebnost protibatnih motorjev je v tem, da so bati postavljeni vodoravno, kot med nasprotnima valjema pa znaša 180 stopinj, kar pomeni, da gre za sorazmerno 'ploščate' agregate, ki omogočajo globoko namestitev v motornem prostoru s tem pa tudi nizko težišče vozila. Hkrati gre za motorje, pri katerih je vzdrževanje nekoliko bolj zahtevno, saj vsebujejo več gibljivih delov, dražja pa je tudi proizvodnja takšnih agregatov.
Bokser za električne čase
Ne glede na zgornja dejstva pa je bokserski motor postal ključen element Subarujevih avtomobilov, še posebej štirikolesno gnanih. Kot poudarjajo pri znamki namreč brez njega in njegove simetrične zasnove ne bi mogli razviti prepoznavnega simetričnega štirikolesnega pogona, ki velja za enega bolje uravnoteženih. Japonci so šli celo tako daleč, da so razvili dvolitrski bokserski motor s pogonom na dizel, ki pa se tudi zaradi vse večje nastrojenosti trga proti dizlom pri kupcih ni prijel.
Da se pri Subaruju še ne mislijo hitro posloviti od bokserskega motorja pa dokazujejo tudi v času prehoda na elektrificirane pogonske sklope, saj zadnja generacija motorjev, uporabljenih v platformi Subaru Global Platform služi tudi kot osnova za hibridne pogonske sklope z oznako e-Boxer. Ti naj bi v kombinaciji z električnimi pogonskimi sklopi do leta 2030 predstavljali 40 odstotkov celotne prodaje vozil znamke.