Mariborski TAM je na pragu devetdesetih predstavil najprestižnejši turistični avtobus in ambiciozne načrte, ki se niso uresničili tudi zaradi razpada Jugoslavije.
Pisalo se je leto 1989, ko je bila nekdanja skupna država že v globoki krizi, v mariborski tovarni tovornih vozil in avtobusov pa so pospremili na pot najprestižnejši turistični avtobus, ki so mu nadeli oznako TAM 331 A 119 VT. Nastal je na osnovi nekaj let prej novega 260 A 119 T, obema je obliko zrisal priznani oblikovalec Georg Gedl, karoserijo oziroma celotno nadgradnjo pa so izdelali v ljubljanski Avtomontaži.
TAM 331 A 119 VT je bil precej imenitnejši od svojega manjšega brata. Končno je bil to avtobus, ki se je po kakovosti in lastnostih lahko kosal z vsemi avtobusi v svojem razredu. Prestižno vozilo se je s svojimi lastnostmi postavilo ob bok takratni priznani konkurenci, tako glede oblike kot tehničnih lastnosti, kakovosti izdelave in opreme, med katero so bili tudi kemični WC, hladilnik, kavni avtomat in avdio-video sistem.
Pogonu je bil namenjen najmočnejši motor iz TAM-ove kuhinje, pravzaprav od dolgoletnega tehničnega partnerja KHD, zračno hlajeni dizelski V8, ki je s pomočjo dveh turbin iz 12.763 kubičnih centimetrov izvlekel 243 kilovatov (330 KM) pri 2300 vrtljajih na minuto in 1170 Nm navora pri 1500 vrtljajih. Da bi bilo potnikom bolj udobno, so naredili večji razmik med sedeži, tako da jih je bilo 48.
TAM oziroma Avtomontaža sta izvozila le do 20 odstotkov proizvodnje, kajti TAM 331 A 119 je bil cenovno na ravni priznane konkurence. Po razpadu Jugoslavije je Avtomontaža še nekaj let izdelovala ta prestižni avtobus, še vedno jih nekaj vozi tudi po slovenskih cestah.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj