Ta šarmantni klasik dela družbo Juretu Godlerju

8. 11. 2022 | Nika Arsovski
Deli

Pisatelj, televizijski voditelj in brez dvoma vsestranski Jure Godler ve, kako se stvari streže, ko beseda nanese na avtomobile. Predvsem starodobnike. 

 

V njegovi garaži počiva Jaguar XJ8 z letnico 1998, s katerim se je minulo poletje zapeljal po Evropi. Svoje velike naklonjenosti starodobnikom ne skriva, na vrhu seznama je še vedno Aston Martin DB5. Po Jamesu Bondu seveda.

Po drugi strani pa priljubljeni televizijski voditelj do sodobnih avtomobilov ne goji nikakršne naklonjenosti.

Veriga dolgočasnih vozil SUV z dodanimi nosilci koles in trugastimi strešnimi kovčki, ki se vije po slovenskih cestah, ga namreč vsakič znova spravi v slabo voljo.

O avtomobilih govori brez dlake na jeziku. Zato velja prisluhniti tudi njegovemu podkastu Gospoda, ki ga ustvarja skupaj z Davidom Urankarjem. Tematike? Vse, kar je pomembno, predvsem pa tisto, kar ni. 

Kupila božično drevo, a ga hitro zavrgla: v krošnji neprijetno presenečenje

Zasledila sem, da radi vozite avtomobile. To že od nekdaj? Si med vožnjo na neki način zbistrite glavo?

Na cesti preživim kar nekaj časa in priznam, da me vožnja sprošča. Edino, česar ne maram, je vožnja v prometnih konicah. Takrat bi raje ostal doma, a je to žal vedno čas, ko je treba po poslovnih opravkih in nimam izbire.

Kaj pa vas na cesti najhitreje spravi s tira?

Neokretni vozniki in tisti, ki se ne znajo prilagajati okoliščinam v prometu. 

Ste bolj zadovoljni v vlogi voznika ali sovoznika? Se raje vozite sami ali v družbi?

Najraje se vozim sam. Tako imam pod nadzorom izbor in glasnost glasbe, temperaturo, hitrost in ... da, tudi vonjave.

Na kakšen način se sicer dnevno največ prevažate naokrog? Z javnim prevozom, avtomobilom, kolesom?

Skoraj izključno z osebnim avtomobilom. Je najbolj praktično, ker so razdalje, ki jih moram prevoziti, predvsem na relaciji Dolenjska - Ljubljana – Gorenjska, v kombinaciji z mojim natrpanim urnikom enostavno prevelike, da bi lahko uporabljal kakšna druga prevozna sredstva.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jure Godler (@godler)

Kateri je bil vaš prvi avtomobil? Ste ga podedovali ali kupili z lastnim denarjem?

Moj prvi avtomobil je bil Opel Astra in sem ga podedoval. Prvi, ki sem ga kupil z lastnim denarjem, je bil Mercedes razreda C, kupe.

Kakšni spomini vas vežejo nanj? Kako je avtomobil končal?

Nanj me vežejo zelo neprijetni spomini, saj se je vanj zaletel neki popoln blaznež, in to ravno takrat, ko sem prevažal babico.

Oba sva preživela, brez praske, avto pa žal ne.

Kako bi sami ocenili vaše poznavanje avtomobilov? Bi znali kakšno reč na avtu popraviti?

Sicer nisem preveč tehničen človek, a se zelo hitro priučim marsičesa, tako da bi recimo znal postoriti kaj, kar spada med splošna popravila avtomobila.

Zamenjati menjalnik na Bugattiju, priznam, ne bi šlo.

Če se ne motim, imate v svoji garaži pospravljenega tudi 'starodobnika'. Jaguarja. Lahko poveste kaj več? Za kateri model gre, letnico? Zakaj prav ta avtomobil?

Res je. Gre za Jaguarja XJ8, letnik 1998 v barvi British Racing Green. Vedno mi je bila všeč ta britanska klasika in res je udoben za dolge vožnje. Letos poleti sem prevozil Avstrijo, Nemčijo, Francijo in Italijo in to z veseljem potrdim. V8 je kar užitek.

Vas mikajo tudi drugi starodobniki? Nekateri recimo prisegajo na Porscheje, drugim so všeč ameriški 'mišičnjaki'. Imate željo še po kakšnem starodobniku?

Vedno se ozrem za kakšnim starodobnim eksotičnim primerkom katerekoli znamke, medtem ko do ameriških 'mišičnjakov' ne gojim prav nobene simpatije.

Z veseljem bi si omislil še kakšno Alfo Romeo Spider iz sedemdesetih.

Nekoč ste dejali, da je vaš sanjski avtomobil Aston Martin. To še velja ali ste že spremenili mnenje?

Vsekakor je to še vedno Aston Martin DB5, a sem seznamu dodal še nekaj vozil, npr. Lamborghini Miura, Ferrari California Spyder in Blower Bentleyja s 4,5-litrskim motorjem iz leta 1930.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jure Godler (@godler)

Je res, da so vam oblike starih avtomobilov precej bolj mikavne kot obline novih?

Absolutno. Pogled na današnje ceste je ena sama žalost, večina novodobnih avtomobilov je postala ena dolga veriga dolgočasnih vozil SUV z dodanimi nosilci koles in trugastimi strešnimi kovčki.

Če bi že morali, kateri najnovejši avtomobil bi izbrali dandanes?

Morda Audi e-tron GT.

Nekoč ste se spogledovali tudi s hibridnim Priusom. Kako blizu vam je elektrifikacija?

Priusa je vozil prijatelj, sam pa sem takrat prvič doživel hibridno vozilo. Seveda so mi všeč pospeški in odlična kontrola nad porabo.

Kaj vozite danes?

BMW i3.

Imate izpit za motor?

Žal ne. Nisem še v krizi srednjih let. (smeh)

Kaj pa za plovila? Vas mika, da bi v prihodnosti dodali na seznam še kakšen izpit?

Tudi za plovila nimam izpita, nekako ne čutim mornarskega duha v sebi. Seveda se to lahko še vse spremeni in v kratkem postanem gusar. Pustimo se presenetiti.

Preberite si še: Naša novinarka je iz prve roke izvedela, kakšen voznik je Jay Leno

Pred časom ste imeli priložnost zapluti z Rivo Aquarivo. Kakšen je občutek? Kaj pa vaš odnos do ikonične znamke Riva?

Občutek je izredno udoben in človeka v trenutku teleportira v stare čase italijanske »dolce vite«. Človek kar podoživlja neko nostalgijo, ki je v resnici ni nikoli doživel in jo je videl le v starih filmih.

Pozornost do detajlov je neverjetna in kakovost materialov in merilnih instrumentov nikakor ne ostane neopažena. Znamka Riva je ena tistih, ki se bo vedno povezovala s pojmom brezčasnega razkošja.

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji