Ta ikonični DeLorean se bo po zaslugi slovenskega podjetja v prihodnosti vozil povsem drugače

2. 11. 2022 | Nika Arsovski
Deli

Podjetju Metron inštitut je bilo pred časom v sklopu promocije na severnoirskem tržišču v roke zaupano legendarno vozilo DeLorean. Potem, ko je zaradi epidemije v njihovi delavnici preživelo nekaj več časa kot predvideno, se je z novo električno dušo odpeljalo novim dogodivščinam naproti. 

"Z nami je stopil v stik gospod iz Irske, ki se ukvarja s snemanjem dokumentarnih filmov. Naše ime je zasledil na spletu in želel je, da bi njegovemu DeLoreanu vgradili elektromotor. Le redki vedo, da je bila proizvodnja DeLoreana na Irskem, večina vozil pa se je prodala v Ameriko.

V takratni revščini je vozilo veljalo za velik ponos Ircev.

Iz Amerike je gospod uvozil zapuščeno vozilo in izvedli smo skorajda klasično predelavo,« pojasnjuje Nejc Šter iz podjetja Metron inštitut, kjer se že desetletja ukvarjajo z elektrifikacijo vozil, v zadnjem času pa so se usmerili na polnilne postaje in kable.

Avtomobil je bil v voznem stanju, s klasičnim PRV motorjem V6. Zaradi karoserije iz nerjavečega jekla na njem ni bilo niti pikice rje.

Klasična predelava? Skoraj! Pogon je namreč v zadnjih desetletjih tako napredoval, da so bile potrebne posamezne prilagoditve. V DeLoreana so vgradili elektromotor Tesle Roadsterja, kar vozilu dandanes omogoča v preteklosti nepredstavljivih 150 kW.

Izbrali so najnovejšo tehnologijo litij-ionskih celic z nominalno zmogljivostjo 250 W/kg, kar avtomobilu omogoča doseg 350 kilometrov z enim samim polnjenjem.

Seveda jim jo je zagodel tudi novi koronavirus, saj je avto kar dve leti počitnikoval v njihovi garaži. Lastnik se je namreč tik pred epidemijo preselil v Južnoafriško republiko, kjer so veljali zelo strogi ukrepi.

Preberite si še: Na dražbi se bo znašel avtomobil tega glasbenega zvezdnika, izkupiček pa bodo v celoti namenili za pomoč Ukrajini

Če bi zapustil državo, se ne bi smel vrniti, tako je za dve leti obtičal na jugu Afrike. Ker lastnik ni bil osebno prisoten, homologacija ni bila mogoča in zato so avtomobil šele pred pol leta uspeli spraviti v pogon.

»Uporabniška izkušnja je bila v originalnem stanju katastrofalna. Po podvozju in zavorah je bilo jasno, da gre za starodobnika. Električni sistem mu zdaj omogoča precej boljše zaviranje, saj enostavna nastavitev prek potenciometra v potniškem prostoru omogoča dodatno zavorno moč oziroma rekuperacijo z močjo vse do 60 kW, energija, ki bi sicer šla v nič pa se seveda nato shrani nazaj v pogonsko baterijo.

Je pa bilo potrebne kar nekaj improvizacije z baterijami.

Šasijo namreč sestavljata dva loka v obliki črke V. Baterijo smo umestili v te sklope, pri čemer je bil eden od pogojev naročnika, da se baterije lahko uporabijo tudi kot zalogovnik za hišo.V zadnjem delu smo tako pogon montirali na menjalnik,« zaključuje sogovornik, ki je prepričan, da je zadnji projekt DeLorean pika na i dolgoletnemu poslanstvu elektrifikacije podjetja Metron inštitut.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja