Vročica največje kolesarske dirke v letu je zajela tudi Slovenijo, ta znani Slovenec pa je dobil priložnost, da se o tem prepriča na lastne oči.
Le malo je Slovencev, ki te dni zavzeto ne spremljajo dogajanja na Tour de France.
Radijski voditelj Uroš Bitenc pa je dobil priložnost, da vročico kolesarske preizkušnje izkusi na lastni koži.
S soprogo Anteo sta pod okriljem znamke Škoda, ki je tudi uradni pokrovitelj največje kolesarke preizkušnje, dobila vpogled v dogajanje v zakulisju dirke.
Ob tej priložnosti smo z Urošem spregovorili o vzdušju na dirki, pa tudi o izkušnji, ki je vključevala spanje na strehi avtomobila in vožnjo v kolesarski karavani.
»Vzdušje na Touru je točno tako, kot sem si vsa ta leta predstavljal, da bo, ko sem Tour spremljal prek televizijskih zaslonov. Čisto iskreno pa je seveda v živo izkusiti to energijo nekaj popolnoma drugačnega in neprecenljivega. Slovenske navijače sva ujela že na začetku v Bilbau, in sicer cele družine, ki so z avtodomi pripotovale v Baskijo,« nam je zaupal Uroš, ki smo ga ujeli malo pred polovico dirke z 21 etapami.
V času pogovora sta bila namreč ob vznožju Col du Tourmalet, kjer sta spremljala dogajanje 6. etape.
Sam se je na dvatisočaka pred dirko povzpel tudi s kolesom in kolesarje pričakal malo pod vrhom, Antea pa ga je ob vznožju vzpona obveščala o njihovem napredku.
To je bila posebna izkušnja, ki jo je še dodatno začinila zmaga slovenskega kolesarskega šampiona Tadeja Pogačarja.
View this post on Instagram
Dotlej je Uroš s kolesom prevozil kakih 50 km in opravil več kot 1000 metrov višinske razlike.
Škoda Enyaq, s katero sta se podala na več sto kilometrov dolgo pot, jima je namreč omogočila, da sta kolesi namestila na nosilcu zadaj, vse potrebno pa pospravila v prostoren prtljažnik. Vključno s foto in video opremo, električno skrinjo, zbirnikom elektrike in vso potrebno opremo za kampiranje.
»Vsak dan se igrava tetris, ampak je več kot dovolj prostora za vse to,« se je ob tem pošalil Uroš, večji del noči pa sta preživela kar v šotoru na strehi avtomobila:
»To je nekaj, česar sva se v resnici najbolj veselila. Že v osnovi radi kampiramo in ko sva odkrila, da je tak način še enostavnejši, se nama je odprl nov svet. Občutek je super, prostorno je, z vseh strani imaš lahko lep razgled, le ponoči, ko piha, sva se za trenutek vprašala, če sva 'ziher', ampak bolj v hecu kot karkoli drugega.«
Uradne kampe sta obiskala bolj poredko, pogosteje sta šotorila kar na divje, saj so po njegovih besedah očitno pravila v času Toura nekoliko prilagodili.
Ljudje so namreč šotore in kamperje postavili tam, kjer je le bil prostor.
»Ljudje spijo povsod, po navadi v večjih skupinah, šotorih, kamperjih, avtodomih, po vrhu vsega pa vsako tako kampiranje vso noč varujejo in spremljajo tudi policisti. Si upava trditi, da sva se tako počutila varneje. In tudi poseben občutek se je zbuditi na vrhu prelaza s prekrasnimi razgledi … edina težava pri kampiranju na divje je pomanjkanje tuša,« z nasmeškom povesta pustolovca.
Tovrsten način počitnikovanja je enostaven in praktičen, šotor pa je postavljen v manj kot 5 minutah. Edina težava nastopi, ko pade dež, saj si »moker v trenutku, ko pogledaš ven.«
View this post on Instagram
Med devetimi etapami Toura sta dobila tudi priložnost sesti v Škodino spremljevalno vozilo. »Midva sva dobila priložnost doživeti Škodin 'hospitality' program, ki goste popelje skozi celoten adrenalin etape. Od obiska padoka s kolesarji, druženja v 'departure village' do poleta s helikopterjem nad pelotonom in na koncu občutenja cilja od blizu. Najbolj naju je presenetilo, kako morajo ta vozila biti hitra. Na neki točki smo se peljali tudi 80 ali 90 km/h skozi krožni promet, ovinke, ozke ceste in ulice. Skoraj dobiš malce občutka iz filma Hitri in drzni,« je izkušnjo iz prve roke opisal Uroš.
Po devetih etapah sta se bila namreč primorana posloviti od Toura, saj ju je doma čakala hčerka Ula, zraven pa še »cel živalski vrt.«
Preberite še: Ko ne blesti na Touru, se Tadej Pogačar naokoli prevaža s tole avtomobilsko ikono
BONUS VIDEO: ŠKODA vs. VOLKSWAGEN: Kako različna sta si lahko dva 'sorodna' električna avtomobila?
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj