Kitajsko avtomobilsko proizvodnjo je formalno začelo odjetje FAW, ki še vedno izdeluje osebna in gospodarska vozila.
V letih takoj po komunističnem prevzemu oblasti je Kitajska še vedno ohranjala tesne vezi s Sovjetsko zvezo. V poznih štiridesetih letih prejšnjega stoletja je kitajska delegacija obiskala Rusijo, da bi se seznanila s trenutnimi standardi avtomobilske industrije in poiskala pomoč. Rusi so zagotovili platformo enega od svojih tovornjakov, ZIS 150, in ga dali na voljo za proizvodnjo na Kitajskem.
Leta 1951 je kitajska vlada odobrila ustanovitev tovarne avtomobilov in 15. julija 1953 se je začela gradnja tovarne v Changchunu (provinca Jilin na severozahodu Kitajske). Istega dne je bila ustanovljena Prva avtomobilska tovarna kot državno podjetje. Okrajšava FAV pomeni First Automobile Works (prva avtomobilska tovarna).
Najprej tovornjaki, nato avtomobili
Tovarna je bila končana leta 1956 in stekla je proizvodnja tovornjakov. Prvi model, kopija ZIS 150, se je imenoval Jiefang (Osvoboditev) CA10. To je bil 4-tonski tovornjak, ki ga je poganjal 6-valjni bencinski motor s 95 KM. FAW je kmalu začne razvijati tudi dva osebna avtomobila, ki sta bila predstavljena leta 1958. Prvi se je imenoval Dongfeng (Vzhodni veter) CA71, drugi Hongqi (Rdeča zastava) CA72.
Z vladnim sklepom so FAW dodelili tudi proizvodnjo limuzin višjega razreda, zato je njegov model Hongqi CA72 dobil dovoljenje za prodajo. Skoraj šest metrov dolga limuzina je temeljila na Chryslerju Imperial. Leta 1976 ga je nadomestil še nekoliko večji CA770, a tehnično je ostal bolj ali manj enak. V proizvodnji je ostal skoraj nespremenjen vse do leta 1981.
V začetku šestdesetih je FAW začel razvijati naslednika CA10, vendar tega tovornjaka nikoli niso izdelali. Takrat so se odnosi med Kitajsko in Rusijo hitro poslabšali. Del osebja FAW je bil vključen v gradnjo druge tovarne avtomobilov v Wuhanu, ki je bila dokončana leta 1967. Poimenovali so jo Second Automobile Works (SAW), kasneje je bila znana kot Dongfeng.
Konec sedemdesetih na robu propada
Konec sedemdesetih let je billa kitajska avtomobilska industrija zaradi politike na robu propada. Količine so bile minimalne (približno polovica desetih let prej) in vozila Vendar zastarela. Gospodarske reforme so ponovno oživljale industrijo. Organizacijska struktura podjetij, kot je FAW, se spremenila, da je lahko delovalo kot prava podjetja.
Do leta 1980 je bilo podjetje, kot je FAW, odvisno od dobave delov in vseh vrst proizvodnih procesov od neskončnega števila pogosto majhnih podjetij, na katera niso imelI vpliva. Ta podjetja je večinoma nadzirala lokalna vlada in so zato sledila interesom vlade, ne interesom FAW.
Leta 1982 je FAW ustanovil hčerinsko podjetje z imenom Jiefang United Automotive Industry Corporation z namenom, da bi pod neposreden vpliv spravil vse glavne dobavitelje. Jiefang United se je preimenoval leta 1992, od takrat se podjetje imenuje China FAW Corporation in je upravljal vse dejavnosti izdelave avtomobilov FAW. Matična družba, formalno še vedno First Automobile Works, se je prav tako preimenoala v China FAW Group Corporation.
Prišli so Volkswagen, Toyota in Mazda
Po zaprtju Hongqija leta 1981 bi lahko FAW blagovno znamko popolnoma opustil. Vendar so se odločili, da tega ne storijo in našli zaveznik v Volkswagnu, katerega tovarna v Šanghaju ni imela zmogljivosti za izdelavo Audijevih modelov. Proizvodnja Hongqija se je ponovno začela leta 1988 z Audijem 100 in kmalu zatem sta FAW in VW ustanovila skupno podjetje.
To skupno podjetje je pomenilo prodor FAW v množično proizvodnjo osebnih avtomobilov. Nekaj časa je prodaja Hongqija, toda prav tako hitro se je blagovna znamka vrnila na manjše številke, ki jih je bila vajena. Eden od prevzemov FAW, Jilin Light Vehicle, je začel proizvajati avtomobile na drugem koncu spektra: poceni enoprostorce. Leta 2002 je FAW ustanovil skupno podjetje s Toyoto in leta 2006 z Mazdo. Slednje je vodilo do uvedbe FAW-ove lastne glavne blagovne znamke avtomobilov Besturn. A potrebno je bilo še eno desetletje, preden se je začela oživitev znamke Hongqi.
S Volkswagnom in Toyoto v svojem portfelju je bil FAW med največjimi proizvajalci osebnih avtomobilov v državi. Toda v bistvu je še vedno proizvajalec tovornjakov, znamka Jiefang je številka ena med gospodarskimi vozili.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj