Tu je eden izmed razlogov, zakaj dirkalniki za reli tudi na ledu dajejo občutek, kot da so skoraj prilepljeni na vozno podlago.
O pravi zimi je letos vsaj za zdaj težko govoriti. Številni vozniki verjetno ob relativno visokih temperaturah, ki presegajo 10 stopinj Celzija, verjetno razmišljajo o tem, da bi nazaj namestili letne pnevmatike na svoje avtomobile. No, vsekakor ne razmišljajo o tem, da bi uporabili tako imenovane ježevke, pnevmatike, ki imajo na tekalni površini vgrajene kovinske žeblje, namenjene povečevanju oprijema na ledenih površinah.
Takšne pnevmatike boste našli predvsem v skandinavskih državah in Kanadi, uporabljajo pa jih tudi vozniki relija, recimo na reliju po Švedskem. A pri tem je vsekakor treba ločiti med pnevmatikami, namenjenimi splošni populaciji in pnevmatikami, namenjenimi dirkalnim avtomobilom. Ne le, da boste za slednje odšteli trikrat več denarja (če jih boste sploh uspeli dobiti, kar je malo verjetno), razlikujejo se tudi po dimenzijah, zgradbi, kovinskih žebljičkih itd.
Preberite še: Dogodivščina v Afriki je raperju Zlatku močno spremenila pogled na avtomobile (in kaj pomeni 'iztrošen avtomobil')
Dirkalne gume na ledu ponujajo neprimerno večji oprijem, kar omogoča večje hitrosti in natančnejšo vožnjo. A kakšna je razlika v praksi? To je v praksi preveril Jonathan Benson, britanski novinar in eden izmed avtorjev spletne strani Tyrereview, na kateri uporabniki izmenjujejo izkušnje s posameznimi avtomobilskimi pnevmatikami.
Obe vrsti pnevmatik, Pirelli Ice Zero 2 in Pirelli Sottozero WRC, je namestil na štirikolesno gnano Subaru Imprezo WRX ter se z njima podal na zasneženo, nato pa zaledenelo podlago. Preizkus si lahko ogledate v spodnjem videu, razlika, ki je nastala med enim in drugim tipom pnevmatik, pa je bila ogromna. Še posebej na ledu.
Z dirkalnimi gumami je krog z zasneženo podlago prevozil v 59 sekundah ali osem sekund hitreje kot s pnevmatikami, namenjenimi splošni populaciji. A prava razlika se je pokazala na zaledeneli podlagi. Po zaslugi velikih in ostrih bodic je namreč za krog z dirkalnimi gumami potreboval le 33,1 sekunde, kar je kar 17,9 sekunde manj, kot z modelom Ice Zero 2. Če se boste torej še kdaj spraševali, kako so dirkalniki za reli lahko tako hitri tudi na ledu: tu je odgovor.