Odlikuje jih nizek delež napak v prvem letu lastništva in pa majhni (oziroma nični) stroški za njihovo odpravo.
Ob nakupu novega družinskega avtomobila stroški nakupa in vzdrževanja igrajo največjo vlogo. In čeprav nakup novega avtomobila ni racionalna izbira, saj bo njegova vrednost v prihajajočih letih hitro padla (nekoliko počasneje pri rabljenih avtomobilih), pa je vseeno dobro vedeti, kateri avtomobili so, statistično gledano, najbolj zanesljivi oziroma so možnosti za pojav kakršnihkoli tehničnih okvar najmanjše.
Tudi zato so raziskave, kakršne so se lotili pri WhatCarju, še kako dobrodošle. Tokrat so se lotili preverjanja kakovosti kombilimuzin C-segmenta, ki sicer že počasi odstopa prostor križancem, vseeno pa še vedno ostaja najbolj priljubljen med populacijo. Ne nazadnje tudi Volkswagen Golf in pa (sicer številko manjši) Renault Clio še naprej ostajata najbolj priljubljena avtomobila v Evropi. Raziskavo so sicer opravili med 18.000 kupci vozil, starih do 12 mesecev. Kateri pa so torej najbolj zanesljivi in pri katerih so težave zaradi napak najmanjše?
10. Ford Focus tretje generacije, dizel
Ford Focus tretje generacije se je v dizelski izvedbi izkazal bistveno bolje kot bencinska različica, saj so se okvare v prvem letu pojavile pri 12 odstotkih vozil (pri bencinarjih pa pri 17 odstotkih), največkrat pa je bila okvara povezana z navigacijsko napravo ali menjalnikom. Dve tretjini napak je bilo sicer odpravljenih v sklopu garancije, večina vozil pa je bila voznih tudi po pojavi napake.
9. Audi A3 četrte generacije
Medtem ko so bile pri Fordu spremembe med dizli in bencinarji na področju zanesljivosti precejšnje, pa je to za Audi A3 odhajajoče generacije nemogoče trditi, saj med njimi ni bilo večjih odstopanj, 13 odstotkov kupcev je namreč poročalo o težavah z vozilom, največkrat pa so bile povezane z motorjem, klimatsko napravo, zavorami in pa izpušnim sistemom, pri čemer so bili tudi ti avtomobili v večini primerov še naprej vozni. Zanimivo, povprečen strošek za popravilo je bil pri teh vozilih precej nižji kot pri Focusu (220 evrov v primerjavi s 50 do 840 evri).
7. Mini Clubman druge generacije/BMW serije 1, bencinar, druge generacije
Britanski Mini Clubman si je sedmo mesto delil z bratom nemškega porekla, le da pri prvem ni bilo razlik med bencinskimi in dizelskimi motorji. Težave so se sicer pojavljale v motornem prostoru in menjalniku, o napakah pa je poročalo 11 odstotkov lastnikov. Pri BMW je bil ta delež nekoliko višji (13 odstotkov), vendar pa bila večina servisov po drugi strani opravljenih v sklopu garancije, zaradi česar so mu tudi namenili precej visoko mesto.
6. Honda Civic devete generacije
Honda Civic podobno kot zgoraj omenjeni BMW morda ne velja za najbolj zanesljiv avtomobil na lestvici, saj je o napakah poročalo 14 odstotkov voznikov, vendar je šlo prav v treh primerih od štirih za napake, ki jim jih je uspelo odpraviti še isti dan, vsa vozila pa so bila tudi po pojavu napake še vedno vozna. Večina vozil je bila hkrati popravljenih v sklopu garancije, manjši delež pa je – tako kot pri BMW – zahteval plačilo zneska med 550 in 840 evrov.
5. Škoda Octavia tretje generacije
Čeprav Octavia velja za enega izmed avtomobilov, pri katerem kupci večinoma izbirajo dizelske motorje, pa so se bencinski izkazali za malenkost bolj zanesljive. Okvare so se namreč pojavile pri 14 odstotkih vozil (dva odstotka manj kot pri dizlih), res pa je, da so se pojavljale na najrazličnejših sklopih vozila. Hkrati je odprava napak včasih trajala tudi več dni, res pa je, da so bili zneski za popravila, če jih ni krila garancija, do največ 230 evrov.
4. Kia Ceed druge generacije
Rezultat Kie Ceed je bil na las podoben rezultatu Honde Civic. Napake so se namreč pojavljale na najrazličnejših sklopih, vezanih na motor in elektroniko, tri četrtine napak pa je bilo odpravljenih še isti dan. Prav tako je bilo popravilo večjega dela napak krito s strani proizvajalca oziroma garancije, občutna pa je razlika med doplačili, potrebnimi za odpravo napake, saj so morale redke stranke za to plačati med 110 in 230 evrov.
3. Hyundai i30 druge generacije
Hyundai i30 je morda v osnovi precej podoben kot zgoraj omenjena Kia Ceed, vendar se je v praksi izkazal kot precej manj problematičen. Čeprav je bil delež napak, ki so se pojavile v avtomobilih, enak kot pri Ceedu, so pri Hyundaiu prav vse težave odpravili v zgolj enem dnevu in brez kakršnihkoli doplačil strank.
2. Toyota Auris
Aurisa morda ni več na evropskih cestah, saj ga je po eni generaciji zamenjala njegova predhodnica Corolla, vseeno pa se je v praksi izkazal kot eden izmed najbolj zanesljivih avtomobilov na trgu. Le šest odstotkov vozil je namreč znotraj enega leta od nakupa doživelo kakršnokoli okvaro, največkrat povezano s krmilnim sistemom oziroma karoserijo. Vse okvare so bile hkrati odpravljene na račun proizvajalca, res pa je, da je v nekaj primerih to trajalo tudi po več dni.
1. Škoda Rapid
Škoda Rapid morda v Veliki Britaniji – pa tudi pri nas – ni najbolj popularen avtomobil, niti med vsemi v katalogu češke znamke. A vsaj v tej raziskavi se je izkazal kot najbolj zanesljiv. Zgolj vsak 20 avtomobil je namreč zabeležil kakršnokoli napako, pri čemer je bila večina povezanih s karoserijo vozila in so bile tako odpravljene še isti dan – brez stroškov za lastnika.