Že res, da na cesti morda ne bo opazila vašega novega športnega avtomobila, jo bo pa brez dvoma nanj opozoril sinček Lev. Slednjemu je dala obljubo, da bo nekoč vozila kabrioleta, morda pa bo takrat lahko uresničila tiste sanje o luksuznem oddihu v St. Tropezu.
Ena njenih prvih voženj je bila tista na Bled, saj je že po tradiciji, prijatelje peljala na kremšnito. Danes je za volanom neprimerljivo bolj suverena kot tedaj, velika zasluga za to pa gre tudi njenemu prvemu avtomobilu – Zastavi 101. Igralka, stand-up komičarka in žirantka šova Znan obraz ima svoj glas Ana Maria Mitič se sicer najraje giblje kar peš, a marsikaj ima za povedati tudi o avtomobilih.
Živite v Ljubljani, precej v centru prestolnice. Na kakšen način se največkrat premikate po ljubljanskih ulicah?
Najraje hodim peš. Začutim mestni utrip, in iskreno, meni je Ljubljana poleti čudovita! Za hitro premikanje vzamem Bicikelj, ker se na vsakem koraku trudim biti čim bolj eko, grem na bus, in si tudi velikokrat sposodim Avant2Go električni avto. Ni problema s parkiranjem! Sicer imamo lasten avto, za izlete je skoraj nujen, a ga uporabljamo čim manj.
Preberite si še: Nekoč niso smeli gledati televizije, zdaj prisegajo na trikrako zvezdo
Kako blizu pa vam je javni promet? Kaj pogrešate?
Odkar sem MamaMaria, rada ponudim otroku vsa možna doživetja, hkrati pa tudi pri njemu spodbujam uporabo zelenih virov prevoza. V živalski vrt z avtobusom ali na kolo pa čez Tivoli! Za izlete je super, ker so zdaj novi vlaki, med vikendi so tudi res poceni, sama pa se brez težav z Urbano usedem na avtobus. Vožnja v klimatiziranem Mercedesu, kjer lahko še kaj opravim prek telefona, naravnost zmaga!
Kakšna je sicer Ljubljana skozi oči peške? Opažate, da je pešcem prijazno mesto?
Je. Strah me je edino prehitrih voznikov električnih skirojev, ne vem, če se zavedajo, kako zelo ranljivi so. Pa mladci, ki sfrizirajo skuterje in so udeleženci prometa na pravih cestah, kar zmrazi me, ko jih vidim brez čelad in v kratkih hlačah.
Kaj je po vašem mnenju bistvena prednost pešcev?
Svoboda. Lahko se usedešm na kavo, sladoled, kamor želim in ni treba zaklepati kolesa, če koga srečam, poklepetam, pa še kakšno izložbo si rada ogledam. In ker sem peš, ne kupim nikoli preveč, ker bo treba na lastnih rokah nositi potem vrečke okrog.
Kako radi pa na lestvici od 1 do 10 sedete za volan?
10. Če ne bi imela slabe vesti zaradi okolja, bi vozila še več. Moj prvi avto je bila rdeča Stoenka, podedovan družinski avto. Specifičen način vožnje, sploh v primerjavi z zdajšnjo tehnologijo, sem se pa zaradi ekstremno ne-servo volana naučila z njo bočno parkirati in še zdaj se velikokrat zahvalim za ta trening, sploh v mestu je to dobra veščina. (smeh)
View this post on Instagram
Vam je ljubša vloga sopotnika ali raje sami prevzamete vlogo voznika?
Nisem ravno orientacijski genij, ampak voziti mi pa ni problem. Ko sem sovoznik, pa rada pasivno spremljam, raje sanjarim med opazovanjem okolice, kot pa da bi iz predalov vlekla kakšne cestne zemljevide in usmerjala voznika po neznanem.
Kaj vam je najbolj neprijetna stvar za volanom?
Nesuvereni starejši kolesarji, na njih zelo zelo pazim, pa mladostniki s telefoni v rokah, predvsem je biti voznik tudi velika odgovornost, ki jo z vsem spoštovanjem aktivno upoštevam.
Kaj vas na cesti najhitreje spravi ob živce?
Sebičnost in objestnost sovoznikov.
Kdaj ste opravili vozniški izpit? Kakšni so vaši spomini na tista leta?
Takoj, ko sem dopolnila 18 let. Spomnim se, kako smo skoraj vsi iz naše generacije prvo glavno vožnjo popadali, in smo se zedinili, da gre za zaroto. V drugo sem seveda naredila. S prijatelji smo imeli tradicijo: ko je nekdo naredil vozniški izpit, je peljal na Bled na kremšnito.
Bolj kot družbo za zabavo smo takrat potrebovali čustveno oporo, saj je bila to za mladega voznika kar adrenalinska izkušnja. Bili smo previdni sovozniki, že takrat odgovorni ljudje, na kar sem danes zelo ponosna.
Ko sem prejela izpit, se spomnim nasveta: »No, zdaj imaš v rokah super mašino, ki je lahko tudi morilsko orožje, zato počasi in previdno,« in tega se še danes držim. V oddaji MamaMaria sem zato gostila Agencijo za varnost prometa, ki ima super akcije ozaveščanja in preventive, pa tudi Cirila Komotarja, s katerim deliva zapoved: takoj, ko se usedem v avto, se pripnem, brez pardona.
Na kaj pa ste dandanes pozorni pri nakupu avtomobila?
Na udobje, na opremo, ki je narejena za trenutne pogoje: malček, ki potrebuje veliko stvari. Varnost je na prvem mestu, zato sem se odločila za Toyoto Verso, ki ima panoramsko streho, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, dober glasbeni predvajalnik in seveda obljubo, da se ne pokvari kar tako.
Katerih pravil se je v vašem avtomobilu potrebno držati?
Avto je za vozit, ne za glancat – rada imam vesele, sproščene »goste« v jeklenem konjičku, zato se ne obremenjujem z visokim sijajem armature ali vedno snažnimi gumijastimi podlogami. Avto naj bi nam pomagal k aktivnemu, srečnejšemu in udobnemu življenju, zato se notri lahko znajde od superg, do dinozavrov, pa kakšnega ostanka suhih prigrizkov. Poznam pa super čistilni servis, ki moj avto vsake toliko vzame na vikend-spa paket in vrne se nazaj ves lep, bleščeč, pripravljen za nove dogodivščine!
Sicer opazite dobre avtomobile na cesti ali jim ne posvečate kaj dosti pozornosti?
Na njih me opozrja sinko Lev, ki si potem izbira, kakšnega bi imel. Sem mu obljubila, da bo mami enkrat vozila kabrioleta. (smeh)
Preberite si še: To so odbiti fantje s Prekmurja, ki v svoji delavnici delajo prave čudeže (preverite to noro zbirko jeklenih lepotcev)
Kateri pa je vaš sanjski avto?
Če si predstavljam sanjske počitnice, kako srkam žarke sončnega zahoda v kavarni v Monacu, pa za vožnjo po aleji St.Tropeza ... bi seveda imela kabriolet, Bentley-ja!
Pravijo: »Today, Tomorrow, Toyota« in jaz se zelo strinjam. Že 11 let pridno uporabljamo Toyoto Verso, ki se je izkazal tako pri vožnji scene za predstave okrog po Sloveniji, kakor sedaj za izjemen družinski avto. Če bi danes morala kupiti novega, bi se odločila za Rav4 s hibridno tehnologijo.
Razmišljate o tem, da bi presedlali na elektriko?
Moji starši so bili eni prvih, ki so si omislili avto na hibridno tehnologijo. Oče je nameč jedrski fizik in je velik pristaš e-energije, od takrat dalje vozi Toyoto Priusa. Tudi električni avtomobili niso pravljična izbira, problem je v akumulatorjih in seveda v odpadkih, kako se potem stvar sanira. Sicer pa pozdravljam nove tehnologije in se veselim prihodnosti.
V naslednji sezoni oddaj MamaMaria si zelo želim gostiti kakšnega proizvajalca avtomobilov ali avtohišo, da razbijemo kakšen mit in dostojno predstavimo trende v avtomobilizmu.