Japonci so malce skrivnostni, saj bi lahko to bila ogromna konkurenčna prednost.
Toyota je sporočila, da jim je uspel tehnološki preboj, ki bi lahko pošteno povečal uporabnost električnih avtomobilov, katerih največja pomanjkljivost je še vedno doseg. Trdijo, da jim je uspelo poenostaviti proizvodnjo baterij s trdnim elektrolitom (solid-state battery), s čimer bi lahko ceno, težo in velikost baterijskih sklopov, ki jih vgrajujejo v vozila, celo prepolovili.
Velik korak
Baterije s trdnim elektrolitom so naslednji korak v razvoju električnih avtomobilov, saj so varnejše in zanesljivejše od litij-ionskih baterijskih celic s tekočimi prevodniki, vendar so trenutno še vedno dražje, njihova proizvodnja pa je zahtevnejša. Toyota verjame, da bi se lahko to v bližnji prihodnosti spremenilo.
Ni ga še
Z razvojem tovrstnih baterij se sicer danes ukvarja več zagonskih podjetij; Solid Power, Quantumspace, Factorial ... Vsi se trudijo, da bi uspeli poceniti ter poenostaviti proizvodnjo, vendar danes na trgu še ni avtomobila z baterijo, ki uporablja trdne prevodnike.
Mnoge prednosti
Baterije s trdnimi prevodniki imajo ogromno prednosti. Kot smo že omenili, so manjše in lažje, z razvojem tehnologije pa bi njihova proizvodnja lahko postala cenejša od proizvodnje litij-ionskih baterij. Velika prednost je tudi to, da lahko shranijo tudi 2,5-krat več energije, kar posledično v električnih avtomobilih pomeni tudi večji doseg. Tudi polnijo se hitreje in njihova življenjska doba je veliko daljša od trenutnih baterij v avtomobilih.
Po 2028
Japonci špekulirajo, da bi jim po letu 2028 lahko uspelo izdelati tovrstno baterijo, ki bo omogočala doseg približno 1450 kilometrov, njen polnilni čas pa bi znašal 10 minut. To bi pomenilo, da bi se doseg električnih avtomobilov približal oziroma celo presegel razdaljo, ki jo lahko s polnim rezervoarjem goriva opravijo avtomobili z dizelskim ali bencinskim motorjem.
Fotografije: Profimedia, promocijsko gradivo
Preberite še: Nemcem gre precej bolje, a so vseeno pesimistični
BONUS VIDEO: Robert Lešnik | Po trnovi poti do avtomobilskega Olimpa
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj