Sprva nenavadni športni terenec je postal uspešnica. V čem je njegov čar?

Toyotin model RAV4 je pred tridesetimi leti postavil temelje razreda kompaktnih križancev.

Spomladi 1994 je Toyota na avtomobilskem salonu v Ženevi predstavljen nov tip avtomobila – kompaktni športni terenec s štirikolesnim pogonom. Toyota RAV4 je bil agilen avtomobil z dobro prostornostjo in športno podobo, višji položaj sedenja je omogočil boljši pregled in varnejšo vozno izkušnjo, medtem ko so bile terenske zmogljivosti združene z udobnimi voznimi lastnostmi na cesti.

S tem konceptom je RAV4 v zadnjih 30 letih v petih generacijah postal svetovna uspešnica. V letih 2018 in 2019 je bil celo najbolje prodajan športni terenec na svetu in je konec leta 2023 dosegel mejnik 14 milijonov prodanih primerkov, vključno z več kot 2,5 milijona v Evropi.

Toyota

Javnost je bila takoj navdušena

Ideja za RAV4 (Four-Wheel Drive Recreational Active Vehicle) je bila prvič predstavljena na avtomobilskem salonu v Tokiu leta 1989. Konceptno vozilo RAV-FOUR je bilo le oblikovalska študija, ki pa je bila v javnosti tako navdušena sprejeta, da je projekt leta 1991 dobil zeleno luč.

Nenavadna božična darila: straniščna školjka in parcela na pokopališču

Prva generacija RAV4, ki so jo izdelovali od leta 1994 do 2000, je bil kompakten trivratni model z dolžino le 3,69 metra in zaobljenimi karoserijskimi linijami. Zadaj nameščeno rezervno kolo je kazalo na terensko sposobnost, vendar je bilo vozilo primerno tudi za urbana okolja. Poganjal ga je prečno nameščen 2,0-litrski bencinski motor s 95 kilovati (129 KM) in je imel stalni štirikolesni pogon.

Leta 1996 je bila ponudba razširjena na različico s petimi vrati, dolžino 4,10 metra in možnostjo pogona na prednji kolesni par. Sledil je tudi trivratni model z mehko streho. Poleg tega je bila na izbranih trgih že leta 1997 na voljo baterijsko električna različica s pogonom na prednji kolesni par. Elektromotor je razvil  skromnih 45 kW (63 KM), imel je nikelj-metal-hidridne baterije v dnu vozila in ocenjen doseg je znašal okoli 200 kilometrov.

Toyota

Udobje na brezpotju in asfaltu

Na začetku novega tisočletja je bila predstavljena druga izdaja RAV4 (2000-2006). Nova platforma in vzmetenje ter zmogljiv štirikolesni pogon so poskrbeli za udobno vožnjo tako na brezpotju kot tudina asfaltu. Tako trivratni kot petvratni model sta se rahlo povečala za 5,5 oziroma 4 centimetre. V ponudbi sta bila dva bencinska motorja 1,8-litrski z 90 kilovati (123 KM) in 2,0-litrski s 110 kilovati (150 KM), od leta 2001 pa prvič tudi dizelski motor s 85 kilovati (116 KM).

V tretji generaciji modela (2006-2012) je bil RAV4 postavljen na povsem novo platformo. Na voljo je bil samo kot petvratni model, ki je zrasel v dolžino za impresivnih 19 centimetrov. Različica z dolgo medosno razdaljo je bila na voljo celo v ZDA in na drugih trgih. Kar zadeva tehnologijo, je debitiral nov sistem štirikolesnega pogona z elektronsko nadzorovano sklopko, ki je delovala samodejno glede na hitrost vozila, položaj pedala za plin, kot krmila in G-sile. Asistenčna sistema za spust po klancu in pomoč za speljevanje po klancu sta bila del opreme, razširjen je bil tudi izbor motorjev, ki so zdaj vključevali štiri bencinske motorje s prostornino od 2,0 do 3,5 litra in nov 2,2-litrski dizel.

Toyota

Še več elektronike in centimetrov

Za četrto generacijo (2013 – 2018) RAV4 je bila medosna razdalja standardizirana po vsem svetu. Obenem je model v primerjavi s predhodnikom ponovno zrasel za 23,5 centimetra v dolžino, kar je povzročilo povečanje prostornine prtljažnika za 47 odstotkov. Novo vzmetenje je izboljšalo vozno udobje in hkrati poskrbelo za bolj aktivne vozne lastnosti.

Štirikolesni pogon je bil deležen novega sistema dinamičnega nadzora navora ter nadzora vožnje v ovinke in športnega načina. Pogonski sklopi so sprva vključevali 2,0- in 2,5-litrske bencinske motorje ter 2,0- in 2,2-litrske dizelske motorje, preden je bila leta 2016 prvič predstavljena popolnoma hibridna različica. s skupno sistemsko moč jo 146 kilovatov (197 KM).

Toyota

Peta generacija je bila v Evropi predstavljena v začetku leta 2019. V Evropi je model zdaj na voljo samo kot hibrid z 2,5-litrskim hibridnim motorjem. Druga tehnična novost, ki je sledila leta 2020, je bila prva priključnohibridna različica z 225 kilovati (306 KM) in 75 kilometri povsem električnega dosega.

Lani se je pridružil RAV4 GR Sport, katerega slog se zgleduje po motošportni ekipi Toyota Gazoo Racing. Športni videz z 19-palčnimi aluminijastimi platišči spremlja optimizirano podvozje s spremenjenim vzmetenjem, tršimi vzmetmi in spremenjenimi nastavitvami amortizerjev za izboljšano vodljivost in športno vozno izkušnjo.

Toyota

Preberite še: