Ima ročni menjalnik prihodnost v električnih športnih avtomobilih?

14. 2. 2022 | Janoš Pečnik
Deli
Toyota GR Yaris, menjalnik (foto: Toyota)
Toyota

Pri Toyoti so vložili zanimiv patent - ročni menjalnik za športne električne avtomobile. A ta ne bo deloval tako, kot si morda predstavljate...

Morda se strinjate, da športnim električnim avtomobilom manjka predvsem vključenosti voznika v vožnji. In če delite z mano tudi sentiment o kvalitetnem ročnem menjalniku, potem gotovo sanjate o mehanski, natančni akciji ročice med živahno vožnjo. O tem problemu očitno razmišljajo pri Toyoti, in sicer z najboljšim zdravilom za boljšo vključenost v vožnji - ročnim menjalnikom!

Prav Toyotin GR Yaris med aktualnimi avtomobili na trgu slovi po mehanskih občutkih z natančnim hodom menjalnika, čemur se pri Toyoti ne želijo odpovedati. Menjalnik - še posebej ročni - je s prihodom električnih avtomobilov namreč na robu izumrtja.

Preberite še: Novo poglavje za 'nadYarisa'. Ampak ...

A pri Toyoti imajo drugačno idejo. Vložili so zahtevo za patent z zanimivo rešitvijo. Ne gre za mehanski menjalnik, temveč le za kontrole, kot smo jih vajeni pri ročnem menjalniku. Tu je ročica z vzorcem v obliki črke H in stopalka sklopke, ki pa bosta imela le vlogo kontrolerja. Navidezne prestave pa naj bi modulirale količino navora, ki ga bo električni pogon prenašal na cesto in tako oponašale vedenje prenosa z ročnim menjalnikom. Kot bi prestavljali v računalniški torej. Iz patenta je razvidno tudi, da ima sistem smiselno možnost "samodejnega" delovanja oz. obvoda "ročnega" menjalnika.

Tudi TV Slovenija reže sporne oglasne oddaje, na enem programu jih ni več

O vloženem patentu so prvi poročali pri spletnem mediju Teslarati. Ideja je očitno namenjena športnim avtomobilom za zahtevnejše voznike, v tem trenutku pa še ni znano, ali jo bodo pri Toyoti razvijali in kdaj v prihodnosti tudi uresničili. Japonci so sicer konec lanskega leta predstavili svoj prvi električni avtomobil - bZ4X.