Tudi ribe se na zadnjo pot peljejo na elektriko

Do okolja prijazne dostave z legendarne londonske tržnice Billingsgate pomagajo zmanjšati izpuste ogljika v prestolnici

Tudi ribe se na zadnjo pot peljejo na elektriko (foto: Ford) Ford
29. 7. 2022

Podjetja City of London Corporation, DHL in Ford Pro izvajajo poskus trajnostne dostave na zgodovinski londonski tržnici Billingsgate, s katerim želijo raziskati načine za zmanjšanje prometa, izboljšanje kakovosti zraka in zagotavljanje boljše izkušnje strank. 

Poskus, v katerem sodeluje 40 trgovcev na tržnici Billingsgate, so začeli izvajati marca in bo trajal do avgusta, osredotočen pa je na dostavo s tržnice poslovnim strankam v prestolnici, vključno z nekaterimi najprestižnejšimi londonskimi ustanovami.

Številni trgovci dostavljajo svoje blago z dostavnimi vozili, ki pa večino dneva niso v uporabi. Podjetje City of London Corporation, lastnik in upravitelj tržnice Billingsgate je ugotovilo, da je mogoče nekatere od teh voženj združiti, s čimer bi se izognili podvajanju voženj in bi potrebovali manj dostavnih vozil.

18-tedensko sodelovanje je razkrilo pomembne priložnosti, ki koristijo tako podjetjem kot okolju. Emisije CO2 so se v primerjavi z običajnim poslovanjem po ocenah zmanjšale za 37 odstotkov, na preobremenjenih cestah osrednjega Londona pa je bilo opravljenih 949 manj voženj z vozili, kar pomeni 23.961 manj prevoženih kilometrov. To je prispevalo tudi k zmanjšanju stroškov in izboljšanju učinkovitosti sodelujočih podjetij.

Ta poskus je vključen v prizadevanja družbe City of London Corporation, da z inovacijami zmanjša vpliv svojih veleprodajnih tržnic na okolje, vključno z načrtovanim združevanjem tržnic Billingsgate, Smithfield in New Spitalfields v Dagenham Docku. Na parkirišču tržnice so namestili tudi polnilno točko za električna vozila.

Izkušnje trgovcev s tržnice Billingsgate so pozitivne. Yusef Archi je direktor podjetja Ish Seafood. Na Billingsgatu ima stojnico od leta 2015 in oskrbuje prodajalne z ribami v Londonu in okolici. Za dostavo so doslej uporabljali dva dostavnika. “Dostavna služba je zdaj vse boljša, zato ne uporabljamo več naših vozil. Prej smo vsakič, ko smo dobili novo stranko, potrebovali nov dostavnik, kar nam je povzročalo le še več glavobola. Zdaj se lahko povsem osredotočimo na pridobivanje novih strank.” Mark Button je direktor podjetja Barney's Billingsgate Ltd., veletrgovca s školjkami in jeguljami, ki že 60 let posluje v Billingsgatu. Glavni kupci stojnice so restavracije in trgovine, trgovci z ribami ter gospodinjstva v Londonu in okolici. “Običajno ne sprejemam novih strank, ki niso na mojih obstoječih poteh. Zdaj lahko pošiljke pošljem prek dostavne službe in prispejo še isti dan. To je ceneje, kot če bi stranke prihajale sem, in ceneje, kot če bi pošiljke dostavljal sam. To, da uporabljamo manj dostavnikov, je lahko samo boljše za okolje. Sam bi uporabljal storitev z dostavami na več točkah.” Sedem hladilnih vozil Ford Pro, vključno z električnim modelom Ford E-Transit, je opremljenih s senzorji, ki v realnem času posredujejo podatke v sistem za telematiko in so povezani sistem za upravljanje razpoložljivosti, kar upravljavcem voznega parka pomaga pri spremljanju učinkovitosti, pogojev in stanja vozil. Ti podatki povezani vozil pomagajo upravi Fordovega voznega parka spremljati in upravljati preostalo življenjsko dobo olja, raven tekočine AdBlue in tlak v pnevmatikah ter tako zmanjšati verjetnost nenačrtovanih izpadov. Upravljavci voznega parka so opozorjeni tudi na predrtje pnevmatik ali poškodbo vetrobranskega stekla ter lahko načrtujejo potrebne servise in popravila glede na čas obratovanja, da čim bolj zmanjšajo vpliv na dostave.