Samo za nepopravljive optimiste - polnjenje električnega avta preko USB priključka

27. 1. 2024 | Miha Rušnik
Deli
Samo za nepopravljive optimiste - polnjenje električnega avta preko USB priključka (foto: Twitter)
Twitter

Zagotovo vas je kdaj zamikalo - ali bi lahko baterijo električnega avtomobila napolnil preko USB kabla? Če imate nekaj dni (ali celo tednov) časa, je to teoretično celo mogoče ... Teoretično.

Na družbenem omrežju Reddit se je pojavil trend hudomušnih objav, kjer uporabniki iščejo kable z nenavadnimi kombinacijami priključkov, med njimi tudi takšnega, ki ima na eni strani USB  in na drugi pa SAE CCS1 priključek - to je tisti, ki se v Evropi v glavnem uporablja pri kablih za polnjenje električnih avtomobilov kot standard (Combined Charging System).

Twitter

Seveda te iznajdbe ne boste našli na polici nobene trgovine, a pri portalu Jalopnik so se poigrali s številkami in izračunali čase polnjenja za različne avtomobile z dvema izvedenkama USB, A in C. Slednja je najnovejša in tudi hitrejša. Koliko časa bi torej potrebovali za posamezne avtomobile?

<p>Italija je med evropskimi državami na tretjem mestu po razširjenosti polnilnic, cene polnjenja pa so razmeroma visoke.</p>

<p>Italija je med evropskimi državami na tretjem mestu po razširjenosti polnilnic, cene polnjenja pa so razmeroma visoke.</p>

Profimedia

Toyota Prius

Če bi z USB A priključkom hoteli napolniti baterijo priključno hibridnega Priusa s 13,6-kilovatno baterijo, bi za to potrebovali 226 dni in pol. Upamo, da imate USB C priključek, saj boste v tem primeru potrebovali le 2,36 dneva.

Deček na fotografiji je eden najbolj znanih “mafijcev” na svetu. Ga prepoznate?
Gregor Žvab

Porsche Taycan Turbo S

Relativno majhna baterija Priusa je bila "mala malica" v primerjavi z baterijskim sklopom najhitrejšega električnega Porscheja, ki lahko shrani 93,4 kilovata energije. Da bi tega napolnili z USB A priključkom, bi trajalo približno 4 leta in 3 mesece - kamorkoli bi že šli, bi tja zagotovo prej prišli peš. Drugače je z USB C, ki bi vam vzel le malce več kot 16 dni.

Nedvomno nov, nedvomno Porsche.

Nedvomno nov, nedvomno Porsche.

Porsche

Rimac Nevera

Rimac Nevera - 120 kilovatnih ur zaloge električne energije, 1,4 megavata moči in 1,8 sekunde od nič do sto. A če je baterija prazna, je hrvaški hiperšportnik le dobri dve toni težka nepremičnina. Z USB A polnilcem bi jo "tankali" pet let in pol in z USB C 20 dni in 20 ur. To bi bile vrste na polnilnicah ....

Rimac

Citroen Ami

Citroenov malček ima 5,5 kilovatne ure veliko baterijo, ki zadostuje za približno 75 kilometrov dosega. Po naših izračunih bi se na USB A napolnil v 99 dneh in v le enem dnevu, če bi ga polnili preko priključka USB C. Slednji rezultat sploh ni tako slab ... saj veste - v sili še hudič muhe žre ...

<p>S tega zornega kota boste vozniki največkrat uzrli Amija. S 45 km/h drugače pač ne more biti. Je pa Ami dovolj živahen, saj polno hitrost doseže že po devetih sekundah.</p>

<p>S tega zornega kota boste vozniki največkrat uzrli Amija. S 45 km/h drugače pač ne more biti. Je pa Ami dovolj živahen, saj polno hitrost doseže že po devetih sekundah.</p>

Uroš Modlic

Ampak ...

Pri tem je vredno omeniti še to, da gre seveda le za zelo teoretični izračun - z zabavno noto. V praksi namreč to ne bi bilo mogoče, saj je že lastna poraba energije za delovanje sistema večja od najbolj zmogljivega USB C kabla. Ampak morda nekoč ...

Preberite še:

 

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec