V petih letih skrčenje za četrtino in številni odhodi

21. 8. 2025 | Matjaž Gregorič

Vse manj znamk med terenskimi poltovornjaki za katere je v Evropi in tudi pri nas vse manj zanimanja.

Odprti terenski dostavniki so precej pogosto prevozno sredstvo na ameriški strani Atlantika in v afriških puščavskih deželah, medtem ko gre na evropskih tleh za razmeroma majhen, a kljub temu pomemben razred.

Potem ko so terenski poltovornjaki leta 2019 v Evropi dosegli prodajni vrhunec s približno 180.000 prodanimi vozili, se je število registracij pick-upov med pandemijo in krčenjem ponudbe zmanjšalo, nato pa se je leta 2023 ponovno povečalo na približno 144.000 vozil vendar še vedno pod letom 2019.

Največ tržne pogače za Fordovega Rangerja

V petih letih skrčenje za četrtino in številni odhodi
proizvajalci

Tudi lani in letos je prodaja stabilna do rahlo naraščajoča, zaradi kupcev voznih parkov in komunalnih vozil in individualnih kupcev, pri čemer je Fordov Ranger daleč pred tekmeci. Ranger je bil že 10 zaporednih let najbolje prodajani pickup v Evropi s približno 43,6-odstotnim deležem v letu 2024.

"Nočejo več drhali": Evropejci se upirajo množičnemu turizmu
V petih letih skrčenje za četrtino in številni odhodi
proizvajalci

Številka 2  je Toyota Hilux,ki predstavlja jedro obsega prodaje Toyotinih lahkih gospodarskih vozil v Evropi, medtem, ko stalni vzpon dosega tudi Isuzu D-Max z rekordno evropsko prodajo v letu 2023 (≈19.143 enot, +18,8 % v primerjavi z letom 2022),  kar ga postavlja na tretje do četrto mesto, odvisno od trga.

V petih letih skrčenje za četrtino in številni odhodi
proizvajalci

Med vidnejšimi je tudi Volkswagen Amarok – ponovno predstavljen (popolnoma nov) leta 2023 in postopoma uveden na evropske trge v letih 2023/24, s čimer je VW po premoru obnovil svojo prisotnost v razredu.

V petih letih skrčenje za četrtino in številni odhodi
proizvajalci

Že nekaj let je evropskim kupcem na voljo tudi ekscentrični in omejeno uporabni Jeep Gladiator, ki je navdušil le peščico kupcev.

Številni so se umaknili z evropskega trga

V zadnjih petih letih so se številni pick-upi tudi umaknili z evropskega trga. Nissan je umaknil Navaro leta 2022 po zaprtju tovarne v Barceloni, še prej sta neslavno končala derivata Renault Alaskan in Mercedes-Benz X. Mitsubishi je  z L200 izstopil, ko je znamka zmanjšala svojo evropsko prisotnost (napovedano leta 2020).

V petih letih skrčenje za četrtino in številni odhodi
proizvajalci

Med prodanimi vozili še vedno prevladujejo dizelski motorji, elektrifikacija se v tem razredu šele začenja, na primer priključno hibridni Ford Ranger PHEV je predviden za dobavo v Evropo, blago hibridne nadgradnje bo deležen tudi

V petih letih skrčenje za četrtino in številni odhodi
proizvajalci

Toyotin Hilux, medtem ko ponudba popolnoma električnih vozil ostaja skromna, med redkimi je Maxus T90 EV na izbranih trgih.

Tudi pri nas velik upad zanimanja

Pred leti so bili pick-upi dokaj priljubljeni tudi pri nas. To bi lahko sklepali po prodajni statistiki, ki prikazuje, da je bila rekordna prodaja v tem avtomobilskem razredu v letu 2017, po statističnih podatkih je bilo namreč takrat prvič registriranih 710 odprtih terenskih dostavnikov, leta 2016 pa 531.

V petih letih skrčenje za četrtino in številni odhodi
proizvajalci

V kasnejših letih je zanimanje upadlo, leta 2023 se je za tovrstna vozila našlo 475, lani pa samo še 357 kupcev. Tako kot v evropskem merilu, je zmagovalni prostor zasedel Ford Ranger pred Toyoto Hilux in Volkswagnom Amarokom. V letošnji prvi polovici je na prvo mesto priplezal Hilux, drugi je Ranger in tretji Amarok. Skupna prodaja je znašala 208 vozil.