Volkswagnov hibrid praznuje 35. rojstni dan

10. 9. 2020 | Jure Šujica
Deli

Ob prihodu na trg je postal prvi limuzinski kombi, ki pa je znal ponuditi še precej več, kot zgolj udobno vožnjo.

Še dandanes je, ko se na dolgo potovanje odpravimo z najetim kombijem prvo vprašanje: »Kakšen pa je?« Vožnja v neudobnih kombijih zna biti včasih še precej bolj neudobna kot v majhnih avtomobilih. K sreči pa so se s tem vprašanjem v prvi polovici osemdesetih let soočili tudi pri Volkswagnu. Želeli so namreč ustvariti kombi, ki zapolnil vrzel med pravim avtodomom (Jokerjem) in pa minibusom oziroma modelom Caravelle.

Prvi Multivan ustvarjen na osnovi model T3 je tako luč sveta uzrl na mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu leta 1985, kar pomeni, da prav v teh dneh praznuje svoj 35. rojstni dan. S tem, ko je zapeljal med kupce pa je povsem lastnoročno uspel ustvariti kar dva nova – pa čeprav izredno nišna – avtomobilski razred, razred limuzinskih kombijev.

Povod za nastanek Multivana pa so dali kar kupci sami. Konec 70. in v začetku 80. let je bil namreč v porastu trend predelovanja klasičnih Transporterjev generacije T3 v avtodome za vikend oddih. Posledično je tako nastal tudi trg dodatne opreme, kjer so proizvajalci ponujali različne modularne omarice in podobno opremo. Pri Volkswagnu so kot odgovor v sodelovanju s podjetjem Westfalia pripravili tri koncepte z različnimi konfiguracijami sedežev in omar, vsem pa je bila skupna zadnja klop, ki se jo enostavno 'predela' v posteljo.

Novinca so pri Volkswagnu opisali kot vozilo, ki ponuja udobje kombija, hkrati pa prostornost kombija. Hkrati ima dovolj prostora, da se v svoje sedeže udobno namesti šest ljudi, ponuja možnost hlajenja hrane in pijače, ob enem pa služi kot družinski avtomobil, mestno vozilo, avtodom in pa vozilo za prosti čas ali celo počitnice.

Legenda je bila torej rojena, kulten status pa si je pridobila v prihodnjih leti. Takrat je namreč Volkswagen ustvaril še nekaj posebnih različic, ki so se od klasičnih Transporterjev razlikovale po sprednji maski, žarometih, platiščih, pa tudi konfiguraciji notranjosti. Prav ti pa so danes še posebej cenjeni med ljubitelji in zbiratelji.

In ko smo že ravno pri cenah – te v zadnjih letih letijo v nebo in to že pri standardnih različicah. Iskanje T3 Multivana je v Sloveniji na trgu rabljenih vozil bolj ali manj brez večjega smisla, saj trenutno na največjem domačem portalu za rabljena vozila ni na voljo niti enega. V tujini je ponudba razumljivo nekoliko večja, še vedno pa bo za soliden primerek z ne ravno malo kilometri potrebno odšteti vsaj kakih 8.000 evrov.